Trekantet terrasse

Hej alle.

Jeg står overfor et lille projekt jeg godt kunne tænke mig at komme igang med.

Men jeg er rimelig grøn på området.

Mine planer er at lave en trekantet terrase kombineret med en flisebelægning.

Det er som så ikke flisebelægningen der er mit problem, men terrassen i træ.

Hvis jeg skal lave den trekantet og den skal ikke være højere en max 15-20 cm hvordan griber jeg det bedst an?

Det jeg er tvivl om er selve skelet konstruktion på træterrassen - og om det er nok at understøtte stolperne med fliser.

Eventuelt en skabelon om hvordan jeg får bygget rammen til terrassen ville være en stor hjælp. Den behøver ikke at være målfast eller af anden smart visning - det eneste jeg har brug for at vide er hvordan træstolperne skal stykkes sammen, med afstivningerne imellem. (problemer er at en lægte er firkant og den går ikke helt i spænd med en trekantetform)

Håber I kan hjælpe da jeg regner med at der er flere af i LDSére som har gjort det før.

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sålænge dine fliser ligger fast og er ordentligt i vater er det fint, dog skal du være sikker på at der ikke er vandpytter når det regner, vandet skal kunne drænes af underlaget - mange gamle fliseterrasser er anlagt direkte mod jord og der er kun anvendt sand til afretning.

Hvis terrassen ikke er ret stor synes jeg dog at du bør overveje at holde den fast et par steder med en stolpesko så den ikke forskyder eller drejer sig, hvis det er op imod huset kan du sætte den fast imod soklen med vinkeljern - men så skal du lave noget fald væk fra huset.

Du kan lave rammen og den indvendige afstivning med f.eks 45x100 eller med strøer i 50x50 for at gøre højden mindre men så skal deres afstand være mindre for at rammen bliver stabil.

Mht. skæve hjørner vælger du en side hvor enderne går vinkelret på, i den anden ende skærer du enderne i smig så du får en helt plan samling du kan skrue sammen fra siden.

Læg noget fiberdug under når rammen er færdig og sørg for at den bliver holdt fast - ellers kommer græsset op imellem brædderne lynhurtigt ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du må lave en skitse,så man kan se hvilke vinkler der bliver så skal man placere strøer vinkelret på den retning du har tænkt at terrassebrædderne skal gå.
Ja 50x 100 er fint og kan sagtens bare understøttes med fliser,der ligger ordendlig i en gang grus.
men fortæl hvordan du har tænkt den skulle se ud

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Og så skriver du stolper ?? er det strøer du men altså vandret liggende eller?

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis