Insektnet ved underbeklædning?

Hej

Jeg har et hus med fladt tag, hvor den nuværende underbeklædning under tagets udhæng er lavet med profilbrædder. Jeg vil skifte dem ud med 19x100 alm. underbeklædningsbrædder. Mellem brædderne vil jeg have ca. 9mm luft.

Mit spørgsmål går på om det er nødvendigt med insektnet mellem brædderne?

Og ... er der noget der ved hvad der er "standard" i tømrerfaget vedr. dette?

Og ... hvor stort mellemrum plejer man i øvrigt at have mellem underbeklædningsbrædder?
Jeg har valgt 9mm, da det på den måde går pænt op med 5 brædder. Men jeg er bange for om 9mm er for stort et mellemrum?

På forhånd tak!
/Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
9 mm er helt okay, når det er 4" brædder, var det 2" lister ville jeg nok have valgt 4-6 mm

Du kan købe et insektnet, som sømmes på med klammer inden dine brædder.

Burde kunne købes gennem din lokale trælast.

Og ja, det er nødvendigt hvis ikke du vil have hvepse i udhænget.
Hvor vil de mon montere snefangsrøren mellem alle de brædder...

De skal bruges et net som ligges under brædderne.
Ja - det tænkte jeg også - jvf dit tidligere indlæg.
Men det lader ikke til, at hverken byggemarkedet eller tømmerhandlen i Bygma kender til et insektnet til underbeklædning.

Hvor mon de kender til det?
Annonce
Jeg har søgt lidt på nettet på inseknet, udhæng, loftrum, ventilation osv... jeg kan ikke finde ét eneste sted, hvor de forhandler den type insektnet ... hjælp mig :-) Mit udhæng er på 53 cm, så jeg skal finde en rulle med insektnet i den bredde er lidt bredere. Af producenter har jeg fundet EXPO-NET - men deres produkter er lavet til vinduer. Så er der Tesa - men de har så vidt jeg kan se heller ikke et egnet produkt
Her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4514&Grp=&n=10

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg købte mit i Jem og Fix det er i 120 cm bredde, lige til at klippe midt over, virker perfekt, fandt også 30 hvepseboer på loftet da jeg isoleret det året før
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis