Flytning/renovering af drivhus

Jeg går med skumle planer om at flytte og renovere det gamle drivhus som fulgte med huset og synes at der er en del uafklarede spørgsmål. Vi har besluttet at der skal være fliser derinde og at der derfor skal graves godt ud og fyldes stabilgrus i (vel ca. 15-20cm). Herover afretningslag efterfulgt af teglsten i sildebensmønster (min kones ide – jeg synes at betonfliser er møgbehagelige). Vi har nogle smukke teglsten til over fra husrenoveringen, men da det er indendørssten er jeg bange for at de med tiden vil frostsprænges – det har jeg vel ret i? Egentlig er planer at lægge betonfliser hele vejen under huset og ovenpå disse lægge en sokkel i trykimrægneret træ. Huset står lavt så jeg er ikke så bage for at det skal flyve væk. Alternativt kan den trykimprægnerede sokkel lægges direkte på stabilgruset og så burde det vel snildt kunne holde tyve år? Huset skal så efterfølgende flyttes hvilket jeg går ud fra er en smal sag når glasset er afmonteret og man er en pæn flok til at løfte. Til sidst sættes glasset så i igen. Der er en tre fire ruder som er baldret – er den billigste løsning at kontakte den lokale glarmester eller er der gode alternativer? Tak for svar. Mvh Torben
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej tmeldgaard
Jeg har for år tilbage købt et lille drivhus, som jeg skilte ad i Odense og kørte til Faaborg.
Glassene tog jeg ud, de var sat i med klips.
Jeg ville sætte fundamentet på er par betonpiller (borede huller med stolpefødder støbt i beton).
Kraftig blæst kan ellers rive drivhuset bort eller vride det i stykker.
Når du sætter huset op igen skal du sikre dig at fundamentet er i vater og at skelettet holder vinklerne. Kontroller diagonalmålene.
Har set mange nedlagte drivhuse efter den store decemberstorn (hvornår var det nu, det var).

M.h.t. glas undersøgte jeg prisen hos den lokale glarmester - hans pris var meget lavere end Bilkas. Har sidenhen fundet en gartner, der har billige glas til overs, som jeg selv kan skære til.
vend tilbage, hvis du får problemer, baadsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis