Opsætning af internetgateway og trådløs router

Hej,
Jeg har en Zyxel P-2602H-D1A router / gateway opsat af Cybercity i forbindelse med vores trådførte internet - nu vil jeg dog have tilsluttet en trådløs router og har anskaffet mig en NetGear router til formålet.
Den trådløse internetforbindelse virker i samme sekund jeg forbinder de to med et stykke kabel, men jeg kan ikke gå ind på netgear routerens hjemmeside (192.168.0.1 - Zyxel routeren bruger 10.0.0.1) med mindre jeg fjerner kablet imellem de to?
Hvad mangler jeg at sætte op / hvor opstår konflikten?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm lyder lidt sjovt at du har hul igennem når begge bokse er tilsluttet, men du ikke kan få adgang til dit wireless AP.
Lidt naivt svar - men er du sikker på at du prøver skriver 192.168.0.1 i dit browser vindue og ikke få byttet om så du istedet skriver 192.168.1.0?
Jeg kører selv med Fullrate, zyxel router + Netgear wirelss AP og det virker fint, hvis du boede i nabolaget ville jeg gerne kigge på det, men mon ikke der er en anden skriftklog der bor nærmere dig?
Hvilke IP adresser får du tildelt til dine computere på det trådløse net? Hvis din netgear er konfigureret som acces point og ikke router, så får du jo ikke DHCP addresser af netgearen men af zyxel maskinen og så er det dens ipadresser der gælder på begge sider af dit ap (altså 10.0...). Det er netop en af forskellene på et AP og en wireless router. Mange enheder kan begge dele.
DHCP er slået fra på Netgearen, så det er Zyxel der står for det. Så mine trådløse computere får 10.xx som adresse. Men jeg kan stadig ikke se hvordan det kan betyde noget hvilken adresse jeg har sat netgearen til...

Hvis du selv har en ipaddresse med 10.x.x.x på din maskine og netmask 255.255.255.0 så kan du ikke umiddelbart kommunikere med en maskine med ip 192.x netmask 255.255.255.x i samme subnet. Netmasken bruges til at begrænse mængden af brugbare ip-addresser i subnettet. Hvis en netmask er 255.255.255.0 så er der kun 254 brugbare ipaddresser i det subnet. Så hvis din addresse er 10.0.0.x så skal de andre også være 10.0.0.x. Når du hiver stikket mellem de to får du jo heller ikke en 10.0.0.x adresse længere - så fik du sikkert en 192.x adresse istedet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis