vægtafgift

hej jeg har fundet en fin bil som jeg overvejer et købe, men bilen er på gule plader. har været inde på skats hjemmeside for at kigge på hvad afgiften løber op i men syntes ikke lige at jeg kan læse det i de skemear de har lagt ud. er der nogen der kan fortælle mig hvad vægtafgiften er på såden en bil?
bilen er en toyota corolla 1.6 st.
mvh thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
min søn har lige set på en magen til , den snakkede han om kostede ca 2800 årligt
hmm syntes at det lyder for biliig for en bil på gule plader er det så med den nye afgift
Det er bilens totalvæt, der afgør prisen.. Jeg slipper ca 2600 årligt, da min vejer 1500kg total.
Har en bekendt, hvis bil vejer 2025 kg total og han må bøde omkring 9000 kr årligt. (bilen er fra 98)
Det er den gamle (nyværende) afgift.

Mener at grænsen går ved de ca 2 ton, så hvis Torolla´en ikke over 2000 kg total, så er rigtigt at den er billig i afgift.
de nye afgifter er foreløbigt aflyst , så dem behøver du ikke at bekymre dig om foreløbigt
Glemte at tilføje, at de satser jeg har oplyst, er for en diesel..
Benzin er lavere.. Vist omkring 1600 årligt..
Annonce
ja den er god nok har haft ringet til skat i dag for at høre til det og hvis bilen vejer ca de 1500 kg så er vægtafgiften ca 2800 kr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis