træskib igen

Jeg har for længe været uden træskib, det er der nu ændret på, med køb af en lille motorsejler, så må jeg se, om jeg kan finde en ny ejer til Tøffen. Den nye minder om en krydsning af en Lohals og en Dyreborgjolle, men oprindelsen kendes pt. ikke.  Der er en gaffelrig og en 80 hk BMC diesel til fremdriften. Ingen billede lige nu. Båden trænger til en overhaling, herligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har for længe været uden træskib, det er der... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tilløk mæ æ Føzdau min kære Lynæs.
Det må jeg sige, du holder dig godt jeg havde vuderet dig til at være omkring de 55 da vi mødtes.

Og til dig Albino.
Har du aldrig set filmen hvor nogle Tourister lejer en rimetlig stor sejlbåd i Middelhavet. De sejler for motor og der er fest og glade dage ombord, en af aberne stiller sin transistior radio lige ved kompasset. Efter mange timers sejlads uden at se land opdager de fadæsen, og aner ikke hvor de er.
Nej, vi har ikke set filmen - vi læste anmeldelsen, og vurderede at der var 14 rumskibe og 3 lyssværd for lidt i, til at vi gad se den.

Men vi har set den båd, de købte i stedet - den kom høvlende over Køge Bugt med 30 knob i sommers og ville have forvandlet Bente II til 2 x Bente I hvis vi ikke havde hørt brølet fra dens 2 Perkins V8'ere i sidste øjeblik og nåede at dreje af...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja så er dimsen afsendt. Så skulle du snart kunne sidde på flybridgen og styre.

ErikChristensen 
Ja så er jeg gået i gang med teakdækket, det er et hårdt job, selv med min nye sliber. Men det pynter.

ErikChristensen 
va giver du dækket bagefter

der er altid solskin bag skyerne

Annonce
Ved det ikke pt. men finder jeg meget gummifuge, som har sluppet vil jeg overveje Coelan. Man skal jo indimellem prøve noget ny, og flere her anbefaler det, men der er jo det med skridsikkerheden. Fimaet sælger glasperler, men det vil jeg ikke ha', for så er det jo slut med at slibe, men måske plastperler.

ErikChristensen 
den er jeg også igang med at overveje har de samme betænkeligheder med skridsikkerhed min nabo har lavet det han har allerede kørt på røven 2 gange

der er altid solskin bag skyerne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis