træskib igen

Jeg har for længe været uden træskib, det er der nu ændret på, med køb af en lille motorsejler, så må jeg se, om jeg kan finde en ny ejer til Tøffen. Den nye minder om en krydsning af en Lohals og en Dyreborgjolle, men oprindelsen kendes pt. ikke.  Der er en gaffelrig og en 80 hk BMC diesel til fremdriften. Ingen billede lige nu. Båden trænger til en overhaling, herligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har for længe været uden træskib, det er der... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo låne og søge samtidig, jeg bli'r ikke sejlende i år med den båd. Jeg kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge den til.

ErikChristensen 
Jamen så kan det da godt være, vi skal benytte os af tilbuddet alligevel.

Hvis du sender din adresse i en PB, kan vi jo sende dig en frankeret boblekuvert i løbet af ugen, så du ikke også skal have besvær og udgift oveni som tak for hjælpsomheden...

Hvordan går det ellers med istandsættelsen? Vi er i gang med at hive unødvendige/defekte instrumenter ud af vores - en log, der ikke har virket, siden vi fik båden, en Philips navigator der kun kan sige 'Satellite not found' og en Dana Plus Decca (som i øvrigt var forbundet til selvstyreren). Kompas og ekkolod skal flyttes lidt, den VDO sumlog, vi 'satte os på' herinde, skal have sin egen lille kasse.

På 'hylden' mellem kortbord og forrude sad der noget grimt, halvmuggent gulvtæppe, det blev hevet af i går, og i dag skal vi ned og lappe alle hullerne fra instrumenterne. fremover skal der bare ligge noget af det sorte 'anti-skrid-gummi' som kan tages med hjem og vaskes, hvis der spildes noget på det.

Alle hynderne i cockpittet ryger ud, de ligner noget, der er løgn. Vi har købt løse sædehynder i Jysk i stedet.

Og så går vi jo og glæder os til den nye kaleche.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Du sender mig bare din adresse, så får du den i en teglprøvekasse, hvis jeg kan få den af, har ikke set hvordan den er tilsluttet.

ErikChristensen 
Jeg har smidt 4 trillebøre fuld af alt muligt ragelse ud af båden, og her og nu gælder det om at, stoppe forfaldet, og d.d. om et år bli'r jeg 65 og så tror jeg, jeg melder mig ud af arbejdsmarkedet, det skulle gi' lidt mere tid. Motoren er desværre kasserbar, hvilket jeg også havde regnet med. Ville gerne finde en magen til, men ingen held so far.

ErikChristensen 
Jamen tillykke med fødselsdagen

Annonce
tak tak, sender dimsen på Mandag

ErikChristensen 
Meget fornemt. Sender lige et billede at vores styreplads, renset for overflødige instrumenter. Sumloggen kommer ind mellem kompas og ekkolod i en lille krydsfinérkasse.

det ser rimeligt overskueligt ud

ErikChristensen 
Flytning af kompasset har faktisk også hjulpet på deviationen. Tidligere sad det lige foran instrumentpanelet, og det var 10 - 15 grader uenig med vores pejlekompas (og COG når vi havde GPS på Det Levende Søkort). Efter flytning viser de to magnetkompasser ens, i hvert fald på vores faste havneplads. Det får mig til at tænke på en anden episode. Vi har jo vores selvstyrer siddende samme sted som dig, 'lige til højrebenet'. En dag, vi var ude, kunne den ikke blive enig med sig selv om, hvilken vej vi skulle - fordi skipper havde et nøglebundt i højre bukselomme, og hver gang benet skiftede stilling, skiftede autopiloten kurs Noget andet, man skal passe på, er mobiltelefoner. Vi prøvede lige i dag - 10 cm fra kompasset gav den 30 graders udslag Så det er bestemt ikke uden betydning, hvor man lige kaster sine ting...

Det er jo en fantastisk hæk hun har! Tillykke med hende, det er sgu da en dejlig dame! - og tillykke med fødselsdagen i øvrigt.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis