fjernvarmevand og el forsyning føres gennem sokkel?

Hejsa

jeg er ved at grave ud til sokkel for min nye tilbygning.

Når jeg så graver ned til 90 cm´s dybde, blotlægger jeg fjernvarme rørene, el og vandforsyning, som lægger i ca 70 - 80 cm´s dybde, den ene side af den nye sokkel kommer til at gå tværs over dette.

Fylder man bare soklen op med beton, eller skal der gøres noget ved disse rør/kabel, beskyttelse eller ligende? Jeg har forsigtigt gravet ud neden under alt dette så der kan komme beton neden under også.

hilsen
carsten 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Gaxi

Du skal lægge et rør omkring de enkelte kabler og rør så de ikke bliver støbt fast i betonen, dette kan gøres ved at tage et rør som er lidt større end det der skal være i det, så flækker du røret på langs, lægger de to halvdele omkring f.eks. et kabel og taper det sammen med gaffatape ,så kan du roligt støbe omkring.

Når betonen er tør kan du skumme inde i røret omkring kablet så er der lukket.

Der fåes iøvrigt noget som kaldes lynlåsrør som består netop af 2 halvdele der kan klikkes sammen, dit lokale elselvskab/belysningsvæsen har helt sikkert nogle stumper ligende som kan byttes med en stang wienerbrød.
Ellers prøv en af de mange kabel entreprenører der køre og graver alle stedder.

M.V.H.
Georg Gearløs 

Jeg Takker for tilbudet.

men jeg har fået besked på at fjernvarmerørene skal flyttes. Nåe jeg så alligevel skal grave op, tror jeg at jeg også flytter kablet og stikledningen til vand, som de ligger nu, ligger de i samme rende.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis