Lakeret eller olieret trægulv?

Hej LDS´ere

Nu vil jeg lige høre eksperterne, skal jeg vælge lakeret eller olieret parket gulv til  ombygning i hvores hus?
Det drejer sig om køkken/alrum, stue og entre, vi vil gerne have samme slags gulv i det hele, vi hælder mest til noget mat lakeret parketgulv i eg.
Er det en god ide`?
Eller er oliebehandlet bedre?

Hilsen ame
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug søgefunktionen, der er rigtig mange der har besvaret dette emne med udemærkede argumenter.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det her kan opfattes som et dumt svar, men jeg syntes at det dækker meget godt. En mand vil bygge et hus i mursten, og spørger hvad skal jeg vælge røde eller gule sten........

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ville selv vælge det lakerede gulv, specielt fordi det skal lægges i entre og køkken.
Meget nemmere at holde i forhold til olie, som skal efterbehandles løbende.


Ja, jeg ved godt der har været sagt og skrevet meget om dette emne før..
Men alligevel, mig bekendt er de matlakerede gulve nye på markedet?

Jeg har bare ladet mig fortælle at lakerede gulve skulle være sværere at gøre noget ved hvis de først får ridser osv.
Olibehandlede gule er lettere at behandle tilgengæld skulle de være mere sarte?

Ja jeg har ikke erfaring med parketgulv, da vi indtil nu har haft fyrretræsgulve!

Hilsen ame
der er fordele og ulemper ved dem begge
lakerede gulve er lidt svære at rede skader på , men det holder til langt mere før der kommer skader , og i feks køkken er det langt at foretrække , pga van og fedtsprøjt , nemmere at tøre af og suger ikke

olieret gulv er meget nemt at få skader i , men også meget nemmere at rede igen , men du skal jo også regne med at oliebehandle det med jævne mellemrum , og hvor mange får det gjort , og især køkken skal behandles 2 gange årligt , ellers vil evt fedtsprøjt fra komfuret nemt trække ned og lave plette , de er svære at fjerne igen

mvh

gulvmontøren
Mange tak for svar..

det var super med lidt prof. rådgivning fra en der ikke samtidig forsøger at sælge mig et eller andet, det er lige det jeg mangler.

Det skal være lakeret kan jeg forstå, er der forskel på hvor stærk matlak er
i forhold til almindelig lak?

Hilsen ame
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis