Mystisk Peugeot 405

Jeg har en peugeot 405 1,6i st.car fra 1995/96 som opfører sig meget mærkeligt og indtil nu har det kostet mig over 6000 i mekanikerregninger uden resultat. Er der nogen her der kan hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig :)

Symptomer: Jeg kan køre ud af landevejen, pludselig mister den fart også selvom jeg træder på speederen, hvis jeg kobler ud går motoren i stå, derefter kan jeg have svært ved at starte den igen, nogen gange vil den med det samme, nogen gange efter 10 min, nogen gange 1 time og andre gange først dagen efter.
Jeg har prøvet to gange, at hvis jeg blev ved med, at træde på speederen så gav pludselig et ryk, hvorefter motoren gav gas igen og bilen kunne køre videre uden problemer.
Jeg har holdt øje med om der skulle være sammentræf i "anfaldene", det er der ikke, det kan ske i vådt vejr, tørt vejr, efter frost eller tåge, op af bakke, ned af bakke, på korte ture, på lange ture, i starten af en tankfuld, i slutningen af en tankfuld.
Det eneste jeg har kunnet mærke en forskel ved er hvis jeg tilsætter karburatorvæske, så er det ligesom om den kører bedre, men "anfaldene" forsvinder dog ikke. Jeg ved heller ikke om det er en god idé med karburatorvæske for jeg ved faktisk ikke om min bil har karburator.
Efter sådan et "anfald" kan der godt gå uger før det sker igen. Hver gang den har været til mekaniker har han fejlmålt den og fundet ingenting, ligesom den har fået skiftet benzinpumpen, tændrør, relæ, lavet eftersyn med smøring mm og benzintanken er blevet tømt.
Hvad kan det være og hvad kan jeg gøre ?

45 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har jo nok fået skiftet benzinfilteret også.
Måske kan du få mere hjælp på Peugeot-forum'et:

http://www.hi-speed.dk/


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
ups jeg læste ikke lige at du havde skiftet bezinpumpe sorry. Hvor bor du?? for jeg har en gammel kaburator til at ligge du kunne prøve
Jeg bor i viborg
Alte

<p>&#160;</p>
Jeg bor 12 km syd for Århus, tak for dit tilbud ang. karburator, men jeg har ikke så meget forstand på biler, at jeg kan skifte en karburator. jeg forsøger bare, at spore mig ind på hvad der kunne være problemet for jeg vil være ked af, hvis min bil bliver "opgivet" hos mekanikeren, jeg er ret glad for den og den kører rigtig godt udover "anfaldene".
Men du mener altså, at min bil har karburator ?
Næste gang den laver det stunt, kunne du prøve at løsne benzindækslet. Nogle gange oplever man, at der mangler udluftning på tanken og derfor danner der sig vacuum. Lyt efter en susen idet du linder låget.
Held og lykke med fejlfindingen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
karburator hedder det jo nok ikke i fagsproget!!! for den er jo med elektronisk indsprøjtning, men der sidder en "som ligner en kaburator som er eletonisk.
At skifte den er nu hurtig gjort, men jeg kan se at jeg har skaffet mig af med min. Du er velkommende til at komme til viborg for at få den skiftet. Vi kan nok få lavet en aftale om at prøve en "kabrurator" fra en hugger, dem jeg kender er meget hjælpsomme.
Jeg har haft en 405 i 6 år så jeg har prøvet skifte lidt af alt...
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Har din mekaniker snakket om hvordan din katylasator har det. jeg ved at den kan miste alt trækkraft hvis den er stoppet.

<p>&#160;</p>
Nej han har overhovedet ikke nævnt noget om katalysatoren.
Nogle gange når bilen er gået "død" og jeg forsøger at starte den igen, så lyder den som om det ikke er hele motoren den starter op, den hakker og kører meget tungt, jeg synes selv det virker som om den ikke for benzin nok til at tænde, det var også derfor jeg bad mekanikeren om at tømme tanken.
Der er nogle andre der har sagt, at det måske kunne være noget med en krumtapssensor ?
den ved jeg desværre ikke så meget om, men det kunne godt lyde rigtig. Den nemeste og billigste måde, er som sagt ud til en hugger. En sensor ved en hugger kan ikke være så dyr!!!
Den har ikke problemer med vand og olie vel??
alte

<p>&#160;</p>
Nej den bruger stort set ingen vand og ingen olie :)
Lige i forbindelse med Ktm's forslag med at løsne benzinlåget, så har jeg faktisk også prøvet det, der er ingen lyd når jeg gør det og umiddelbart har det heller ingen effekt, jeg har også prøvet at "ruske" bilen (den har tagbøjler, som man kan hive i) med den tanke, at der kunne sidde en luftlomme et sted, det har desværre heller ingen virkning.
Jeg håber jeg snart finder en løsning, for det er ikke så rart at køre alt for langt hjemmefra i den, når man aldrig ved hvornår man hænger på bussen hjem ;)
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis