rhododendron

Så sprang årets første Rhodo ud, en Fargesi

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ej hvor er jeg misundelig tror det varer længe inden vores kommer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er vandtårnet i Bogense

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
wow bare min var så store, men om en 10 års tid kan jeg da fryde mig (he hummmm :oI )

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Har også haft blomst i et par af mine et stykke tid nu, men den fargesi er vindunderlig, hvor gammel er den, min egen er bare en halv meter høj, tør jeg mon håbe den vil blomstre en dag...?

mvh/ Karen

Fargesien er nok omkr. 15 år men har blomstret i mindst 10, desværre er der jo risiko for nattefrost på denne tid, så er det hurtigt forbi. Vi har blomst i lidt flere, men ellers har vi satset på sent blomstrende.
Vi har nok en 300 stk., men kun een, som blomstrer i August, mener den hedder Aurigulatum, og var lidt vanskelig at finde i sin tid.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Blomstrer i august, det var godt nok sent, slog den lige op og kan se at den endog dufter. Gad vist om den stadig er svær at finde, er den meget sart eller besværlig, ingen vintersol skrives der om den. Ja nu må jeg vist også på jagt, for sådan en må jeg da ha. Er slet ikke i nærheden af dine 300, har måske en 50-70 stykker, mest af de små og må indrømme at jeg faldt for tilbudet i rema1000 så der røg der vist lidt flere i samlingen og det var jo pæne planter og det specielle må man så skaffe sig på plante markeder. Der er bare rigtig langt over til rhodo haven...

mvh/ Karen

Vores så lidt søgnedags ud i starten, men nu gror den stærkt. Det skal dog nævnes at den kun befinder sig 150 m fra vandet. Vintersol eller ej, det overlader vi til de højere magter, gider ikke ha' planter, som skal pakkes ind eller graves op til vinter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu der snakkes rhododendron.
Købte en lille en sidste år i Juli, på ½ meters penge... Hvornår kan jeg forvente sådan en får blomster? Den fik ingen sidste år.... Men har stået med en form for knopper lige siden jeg købte den.

Hvis man er til Rhododendron, så skal man prøve at kører ned til Zoo i Odense og gå ind i skoven ca 100 meter til højre for zoo og følge den sti der går langs åen. Der står nogle kæmpe rhododendron. 3-4 meter høje. store nok til man kan gå inde under dem. Dog ingen blomste rpå dem, var nede forbi for 1 time siden. Men smukke når der kommer blomster på:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis