rhododendron

Så sprang årets første Rhodo ud, en Fargesi

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så sprang årets første Rhodo ud, en Fargesi Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi er altid i Kolding geografiske have på grundlovsdag, hvor der er plantesalg, der er både handlende og private, og det var der vi kom i snak med en, som havde 2 Aurigulatum, de boede på Sjælland, så jeg måtte hete den der. En sjov ting er at, vi mødte en med en sød hundehvalp. Vi kunne ikke se hvilken race, og spurgte derfor. Det er en scnauzer, sagde han, og gæt hviken hund vi havde kort tid efter. Både Fine og en del Rhodos kan ses på min side.
Der er også noget lignende på Sjælland, mener det er i Knuthenbog og Rhodoklubben omtaler det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Gl Køgegård har også nogle fine gamle planter. Men er man på sjælland så skal man næsten smutter og og besøge Sofiero lige udenfor Helsingborg, det er en drøm at gå rundt i denne park.

Er nok mest til parker/haver med gl rhodoer, rhodoer bliver først rigtig charmerende når de har lidt alder på bagen - altså det er min smag, specielt hvis jeg skal betale for at se dem.

På sjælland er plante markedet i Lyngby stedet at handle, primært forårsmarkedet er en drøm... men jeg er igen til møde i sverige.

mvh/ Karen

Skrevet af Jacko den 15-04-2009 19:59
Nu der snakkes rhododendron.
Købte en lille en sidste år i Juli, på ½ meters penge... Hvornår kan jeg forvente sådan en får blomster? Den fik ingen sidste år.... Men har stået med en form for knopper lige siden jeg købte den.


Knopperne burde blive til blomster i løbet af en måneds tid. Forudsat at knopper stadig er faste og fine. Men rhodoer er generelt meget forskellige, for nogle er 5cm blomsterstørrelse for andre er det over en meter. Ligeledes er det forskelligt hvornår det blomstre, nogle blomstrer i februar and åbentbart først i august, men maj er meget normalt.  Hvis du kendten sorten var det straks nemmere at sige hvornår du skal regne med at se blomster, men nu må du jo bare vente at se, men mon ikke den er helt standard...   

mvh/ Karen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis