Blykøl

Jeg har en Granada 34 med blykøl. Uden på kølen er der enten lagt et forholdsvist tyndt lag glasfiber eller måske er kølen er blot behandlet med maling (eks to-komponent epoxy).

Kølen har mindre skader fortil på de skarpe kanter nederst, hvor der er fri adgang til selve blyet i et areal på ca 1 x 10 cm.

De to tidligere både jeg har haft, havde stålkøl, og tilsvarende småreparationer plejede jeg at udføre med de gængse med to-komponent epoxy-malinger.

Behandler man en blykøl på sammen måde som en stålkøl eller skal der tages specielle hensyn her?

mvh Steen
fra København
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rens det omhyggeligt med stålbørste og behandl med en 2 komponent grunder inden for 15-20 min inden blyet igen danner en oxiderende overflade.

mvh
Hej

Jeg har selv behandlet min blykøl med afslibning og stålbørste og - som tidligere svar angiver - behandle inden 15-20 minutter med 2-komponent.

Jeg har benyttet West-Epoxy og umiddelbart efter påføring af første lag (og inden hærdning) har jeg så brugt stålbørsten til at slibe i den våde epoxy. På den måde sikrer man mod evt. oxidering. På 3. år ingen afskalninger :-)

Efter epoxy har den så fået almindelig 2-komponent primer og bundmaling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også