Isolering af tag udefra

Hej

Jeg skal efterisolere mit tag udefra med hvad der svarer til 150mm rockwool.
I den forbindelse ønsker jeg at finde et isoleringsmateriale der fylder mindst muligt.
Er der nogen der kender til sådanne materialer eller endda har erfaringer med disse?

Med venlig hilsen
Zanne
Hej Jeg skal efterisolere mit tag udefra med hvad... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alm. mineraluld har en lambda værdi på 0,037 - så hvis papiruld ligger på 0,040 isolerer det 10% ringere istedet, da værdien ønskes så lav som muligt. Mener at Rockwool laver nogle hårdere komprimerede batts som ligger på 0,034 - men de er så også en del dyrere...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Hvis i sammenligner isolering er Rockwool's lambdaværdi: 0,044 for granulat 0,037 for alm A-batts og 0,034 for Super a-batts.

Selv foretrækker jeg at anvende træfibre fra ThermoCell, da de som skrevet ovenfor smyger sig tæt til konstruktionerne, og tætner også godt om f.eks ventilationsrør o.l.
Jeg vil dog kun anvende det på vandrette og let skrånende flader.

Thermocell har forøvrigt noget meget lækre (dyre) Batts, hvis man har nogle "grønne" tanker.

De tal som ThermoCell selv opgiver som lambdaværdi, er jo væsentligt bedre end Rockwools, og jeg tror selv at der er noget om det, men savner nok videnskabeligt dokumentation for dette.

Det er ved at være meget anvendt med indblæst granulat i nybyggeri i dag.

Nu kan man sige fra og imod ,men Zannes spørgsmål gik på hvad HUN skulle bruge og så vidt jeg kan forstå er det et 2 plans hus altså med skråvægge ,så ville jeg jo nok sige at mineraluld i batts er det optimale,og med hensyn tul isolering omkring rør kan det da gøres ordentlig af en god tømrer og isolering udefra på et åbent tag er da ik noget problem.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis