LDS DualBoot IDE kabel

For dem som ikke vil rode med programmer og INI-filer, er her beskrevet en mekanisk metode til DualBoot, som ud over normalt værktøj kun involverer erhvervelse af en omskifter.

Har du en gammel harddisk med et andet styresystem og programmer, er dette måske det du altid har manglet.

http://www.stefanv.com/electronics/ide_dual_boot.html


Mvh. Christian

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker da som en lidt klodset løsning ?
PÅ IDE diske er der jo netop også muligheden for at sætte jumpers til at bestemme master/slave forholdet. PÅ denn emåde kan man så enten selv lave en "ekstern" termintering af jumpere på samme måde som gutten i din artikel, eller men kan købe sig til en færdig løsning.

Men øh... Med vore tiders VM muligheder, så kan man da bare lave en partition på en disk og boote i en virtual machine fra denne... Det gør alle vi andre da.

Som det fremgår af første linie i tråden, var det ikke specielt ”I andre” inkarnerede Windows brugere jeg havde i tankerne. Hvilket også fremgår af artiklen.

Hvis man benytter et andet OS, er det nemt at teste eller spille med den nævnte mulighed.


Mvh. Christian

Ok, så syntes je du skal se på hvad en Virtual machine altså kan.... Jeg kan have både OS2, Windows XP og DOS kørende som vinduer under min Linux.
At udskifte harddisken er i dag lige så forældet som at bruge analoge telefoner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis