Politiet !

Nu har det undret mig i mange år, hvorfor Politiet ved en anholdelse, siger klokke slettet.
Eks: Kl. er 14,35 og du er anholdt.
Jeg har aldrig prøvet det, men jeg ville da gerne vide hvad grunden egentlig er

V.h.  Håndværkeren
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man står der med begge arme vredet om på ryggen er det stort set umuligt at se hvad klokken er. Så er det jo meget rart at de søde betjente lige fortæller én hvad klokken er ;o)
Klokken er mange, du er taget til fange!!

Politiet har 24 timer til at stille en anholt for en dommer. Derefter skal han løslades, såfremt han/hun ikke bliver varetægtsfængslet.
Derfor er det vigtigt med klokkeslettet. Visse typer gør alt for at undgå dommeren og derved komme på fri fod.

Hilsen Næstformanden, der heller aldrig har prøvet det :-)

PS. Har en søster der er fængselsfunktionær. Hun har efter en gevaldig bytur prøvet at blive anholt.
Hun var så beruset at hun selv sprang ind på bagsædet af en "reklamevogn"
-Hun troede det var en taxa. Men det var strisserne ligeglade med. Hun fik lige en tur i brummen for at sove ud...

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Min bror var ansat på Nordvang, hvor psykisk syge og personer der skal fikseres bliver anbragt, og havde derfor nøgle til stedet.

Vi lagde en plan om at prøve at opføre os, så vi ville blive taget af politiet og så gøre os så umulige, at vi forhåbentligt blev kørt til Nordvang. Ideen var så, at når vi kom frem, skulle vi pludseligt blive normale og lillebror skulle forkynde "tak, vi har selv nøgle" og så låse os ind.

Desværre, trods vi begge opførte os ekstremt fulde mens jeg kørte bil, havde ladet vores hår stritte i alle retninger, havde en masse balloner og kørte i bil med for lav fart igennem Folehaven ved København, og lillebror havde det ene ben med tilhørende ballon ude af vinduet, var det os umuligt at blive anholdt.

Så mit spørgsmål er: Hvor fxxxxx er politiet, når man har brug for dem?


Mvh. JørgenE
Du har været for kendt et ansigt JørgenE, eller også har de haft "kaffe pause" lige på det tidspunkt
For mange år siden havde jeg en gammel bekendt ( 82 år) det kunne man nu ikke se, vi var så en tur i Svendborg på gågaden for at handle lidt. På et tidspunkt opdager han en Betjent der er ved at give en af de lokale rødder et ordentligt fur, så han stryger hen til Betjenten og begynder at irette sætte ham for hans opføsel over for fullerikken. Så vendte Betjenten skytset mod min ven og truede ham med anholdelse og ville se hans papirer, min ven giver ham dem !
Jeg ved ikke hvad der skete med betjenten, han blev lidt bleg stod nærmest ret, gav min ven papirene tilbage og snurrede rundt og væk var han.
Apropos Jørgen.
Så blev han engang anholdt og den unge betjent spørger om personnummeret. Personnummeret kommer lynhurtigt og korrekt fra den noget mere erfarne betjent, der smilende siger til Jørgen: "Nå, makker. Så skal du en tur i brummen igen...!!"
Hvortil Jørgen svarer: "Årh, hold kæft... er der kommet post?!!"

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
og fræsse på udpindte scootere.!!!
Skrevet af hans2.hansen den 07-04-2009 21:43
og fræsse på udpindte scootere.!!!
Har du nu kigget for dybt i flasken igen H2.H
Hvad har det med spørgsmålet at gøre.

Jeg undres også tit over hans2.hansen's indlæg, han er on and off, han skulle nok holde sig fra PC'en hvis han er beruset, for der kommer nogen gange kun sorte sætninger ud af ham. Nå fred være med det.

Min kollega's bror blev stoppet af 2 unge betjente. Han blev taget for at holde uden lys i et kryds.

Brormand stiger af cyklen og drejer hjulet rundt, det var første gang de havde set en "dynamo". Sådan er vi så forskellinge, og ja de var jo sikker opvokset med batterilygter og havde aldrig set andet. Det var før diodelygten, skal det siges, for nu er "dynamoer" jo inn igen.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
okay så har jeg fået fat i alkometeret.!

jeg mente at politiet de fræser på udpinte scootere i ders fritid.

efter de kommer hjem fra arbejde.? "måske efter røvere på scooter eller cykel."
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis