Vådrums behandling af rå-beton inden fliserne kommer op?

Hvor meget skal der egentlig gøres før man kan sætte filser op på et toilet med letbeton vægge ? jeg har grov spartlet de store huller nu, skal jeg vådrums behandler inden jeg fin spartler med let spartel? eller på den anden side er det slet ikke sikker letspartel er nødvendigt når fliseklæberen kan dække det sidste.. Og hvordan med de dele hvor jeg vil have glasfilt op, skal de behandles på samme måde eller er der forskel på om man afslutter med fliser og glasvæv?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver kan rende de største huller over med en gang spartel hvor der skal fliser op.

Der hvor der skal sættes filt op, skal det hele fulspartles engang, også primer engang, så er det klar til filt og maling.
.......... og brug så en vådrumsspartel i stedet for en alm letspartel , bare for at være på den sikre side..........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg mener at have set noget med at det skal have 3 lag med en vådrums membran, og noget specielt i hjørnerne.. nogen der kan fortælle lidt om det ?
Jeg er ikke bange for vand problemer, da det kun er et toilet med en håndvask, men man bliver jo stadig nødt til at følge reglerne :-)

Tag en tur i XL-byg.. Har set de har en guide til klassificering af områderne, som skal have vådrumsmembran...
Alfix er en af de producenter som fremstiller samt har anvisninger til hvorledes en vådrumstætning skal ske.

Se eventuel her: http://www.alfix.dk/dk/ramme_brochurer_dk.htm

LIP, BOSTIK og hvad de forskellige fabrikater ellers kan hede har helt sikkert noget tilsvarende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nej, 2 lag er nok.

Men er der kun håndvask og toilet derinde, er det jo slet ikke et vådrum.
Og de skal så hverken bruge vådrumsgips eller vådrumsmembran.

okay jeg troede fejlagtigt at definitionen på et vådrum var om der var vandinstallationer i rummet.. men det skal måske være i forbindelse med bade faciliteter før man ryger i vådrums lovkravene ?


Koludabyg. Sikker på at der ikke skal være afløb i gulvet, som medfører at rummet bliver klassificeret som vådrum ??
Enten skal der være bad elller bruser ved håndvask for et det klassificeres som vådrum.

Et afløb kan være til sikkerhed fordi der er en vandvarmer eller vaskemaskine i samme rum som afløbet.

Jeg har endnu ikke set vådrumssikring i brygges hvor der normalt er et afløb i forbindelse med varmvandsbeholder og vaskemaskine.
Det kan du have helt ret i.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også