Vådrums behandling af rå-beton inden fliserne kommer op?

Hvor meget skal der egentlig gøres før man kan sætte filser op på et toilet med letbeton vægge ? jeg har grov spartlet de store huller nu, skal jeg vådrums behandler inden jeg fin spartler med let spartel? eller på den anden side er det slet ikke sikker letspartel er nødvendigt når fliseklæberen kan dække det sidste.. Og hvordan med de dele hvor jeg vil have glasfilt op, skal de behandles på samme måde eller er der forskel på om man afslutter med fliser og glasvæv?
Hvor meget skal der egentlig gøres før man kan... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Stenkrog har ret. Faktisk siger reglerne at et gulv med afløb er et vådrum

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Og saa er der vel lige det, at hvis gulvet bestaar af mere end 6 cm tykt betonlag er det vel ikke noedvendigt med en vaadrumsmembran
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

nu er det væggene som jeg skal have afklaring på om skal behandles med menbranen, gulvet er allerede lavet og skal ikke skiftes i denne omgang :-)

Væggene skal ikke vådrums sikres.

bør man egentlig vådrums sikre betonen når man lægger vand-båren gulvvarme under klinke gulv i en entré ? bare som en ekstra sikkerhed `?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nej, den sikkerhed vil jo netop virke modsat...;)
Nemlig at holde det vand under membranen.


nu tænker jeg på det nederste lag beton dæk, ikke støbelaget som kommer ovenpå slangerne ;-)
Der skal heller ikke laves noget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også