Polo hopper ved høj fart

hej .

Jeg har en polo 6n 1,6 75HK fra 98..

den kører fint, men når jeg når 90 km. så hopper bilen nærmest. det lidt svært og forklare. men når den er kommet over 120 så er det væk igen. ved ikke om det kan være sporingen af hjulene eller afbalancerings klodserne der kan være faldet af? eller måske er vi over i noget med fjedrene/støddæmperne. det ville være rart hvis i kunne hjælpe.
Mvh. Jacob.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Axeltoft den 03-04-2009 16:57

hej .

Jeg har en polo 6n 1,6 75HK fra 98..

den kører fint, men når jeg når 90 km. så hopper bilen nærmest. det lidt svært og forklare. men når den er kommet over 120 så er det væk igen. ved ikke om det kan være sporingen af hjulene eller afbalancerings klodserne der kan være faldet af? eller måske er vi over i noget med fjedrene/støddæmperne. det ville være rart hvis i kunne hjælpe.
Mvh. Jacob.

Det er høj oktan kængurobenzin du er kommet til at fylde på din polo

Nej, spøg til side, du kan med 99% chance godt regne med at det er afbalanceringen på dine hjul det gælder når det kommer og går ved forskellige hastigheder.

Du har da tilfældigvis ikke hældt det nymodens haløj i dine hjul som gør dem punkteringsfri, fo det er ikke sagen til køretøjer hvis hastighed kommer over 45 km/t.

Jeg havde på et tidspunkt en der kom med en trailer som hoppede gevaldigt nå han kørte over 60 km/t med den, så jeg satte et hjul i min afbalanceringsmaskine,
lurede godt nok over at den viste at der skulle 95 gram på indv.side og 235 gram på udv.side, men tænkte at det jo var nogle gl. rustne trailerfælge, så den fik det foreskrevne antal gram på, så startede jeg afbalanceringen igen og fik et "ildebefindende" da jeg så at nu ville den have at jeg skulle sætte 165 gram på indv. og 120 gram udv. da var jeg sikker på at min afbalanceringsmaskine var kaput, så tog jeg et reservehjul som jeg vidste jeg selv havde kørt på den tidligere, og til alt held så stemte det som det skulle.
Så var jeg klar over at der måtte være et og andet med trailerhjulet, så jeg tog dækket af og kunne konstatere at der var hældt ikke mindre end 1 liter i hvert hjul af det flydende klister (som ikke er det skum man køber for at lappe et hjul i nødstilfælde) det her klister har ca. samme vægtfylde som vand.

Så brug ikke dette til hastigheder over 45km/t.

Men i dit tilfælde tror jeg nu bare at det er normalt slid eller en vægtklods som er strøget af.

M.V.H.
Georg Gearløs
Det lyder godt. det er jeg glad for. tak for hjælpen. og nej har ikke puttet det der moderne ting i :D

Selv tak.

Du må gerne få afbalanceret her uden beregning, men vores postnumre er nok lige rigelig langt fra hinanden til at det kan svare sig

Ps. det glæder mig at du ikke har hældt noget i, så er det bare hen til værkstedet og få balance i hjulene.

M.V.H.
Georg Gearløs

Du skal også have opmærksomheden henledt på dine støddæmpere.
Falder vognen omgående til ro når du sætter den i bevægelse?

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har været opmærksom på støddæmperne og jeg syntes, de falder fint. men tjekker lige igen idag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis