Nyt dæk Folkebåd

Hej alle
Jeg er igang med at istandsætte, en folkebåd af træ fra 63. Da glasfiberen på dækket ikke sad fast og fineren var blevet våd, har jeg beslutte at skifte det.
Er der nogle, der har nogle gode råd.
Hjælp mig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle Jeg er igang med at istandsætte, en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, det lyder som en udmærket ide. Har faktisk en del linoliemaling liggende...
Pas nu på når der skal skrues, hvis du barer tvinger skruen igennem begge lag, kan du risikere at splinterne får de 2 plader lidt fra hinanden, 0g så er der plads til fugt. mærk op og bor hullerne i den øverste plade og en lille forsænkning på undersiden inden du begyndet at skrue.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Forstår ikke helt hvad du mener - jeg har forboret med et passende størrelse bor med forsænker hidtil, det tror jeg virker fint
Og virker det egentligt med polyester istedet for epoxy - har ikke lyst til at gå igang med epoxy, da jeg har hørt det skulle være frygtligt giftigt.
Epoxy er ikke farligere, men der skal mindre til og det er langt lettere at få et pænt resultat

ErikChristensen 
Annonce
Finishen er ikke så vigtig, da det bare skal være et tyndt, vandtæt lag, og der skal filt ovenpå.
Vigtere er om epoxy holder bedre, og er mere vandtæt end polyester.
Der skal da hverken epoxy eller polyester under et lærredsdæk, det er maling det skal mættes med, og det skal stækkes godt ud for ikke at rynke.

ErikChristensen 
det kan vel ikke skade med et lag polyester under, for at gøre det hele lidt mere vandtæt?
polyester uden måtte vil sprække alle steder, det er uden styrke hvis der ikke er måtte i.

ErikChristensen 
Som nævnt af Simon tidligere i tråden: lærred, spændlak, oliemaling. En velafprøvet løsning, smuk og let at vedligeholde (satan ta' mit skide teakdæk!).
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også