Husløg

Hej

Da jeg er første gang på Lav-det-selv så er det ikke sikkert at jeg stiller mit spørgsmål korrekt, men jeg vil forsøge.

I ca 15 havde jeg  husløg langs ved et hegn på den ene side og indkørselsfliser på den anden. I mange år alle 28 m lang og 40 cm bred "husløg bed" vækkede beundring hos mange fordi de var flottte og rigtige mange af dem har blomstede om sommeren. Men de sidste 3-4 år forsvinder de massevis så her i dag er det måske 20 stk tilbage. Er der nogle orme ( der er rigtig rig med små orme i jorden) som spiser dem eller nogle fugle - dem har jeg også mange af, eller fik de en sygdom?? Jeg har ikke nogen idé om hvorfor de forsvinder så jeg vil blive rigtig meget glad hvis nogle har forslag til løsning af dette problem.

Hilsen

Danuta

Hej

Da jeg er første gang på Lav-det-selv så er det ikke sikkert at jeg stiller mit spørgsmål korrekt, men jeg vil forsøge.

I ca 15 havde jeg  husløg langs ved et hegn på den ene side og indkørselsfliser på den anden. I mange år alle 28 m lang og 40 cm bred "husløg bed" vækkede beundring hos mange fordi de var flottte og rigtige mange af dem har blomstede om sommeren. Men de sidste 3-4 år forsvinder de massevis så her i dag er det måske 20 stk tilbage. Er der nogle orme ( der er rigtig rig med små orme i jorden) som spiser dem eller nogle fugle - dem har jeg også mange af, eller fik de en sygdom?? Jeg har ikke nogen idé om hvorfor de forsvinder så jeg vil blive rigtig meget glad hvis nogle har forslag til løsning af dette problem.

Hilsen

Danuta

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hus løg kan trives i al slags jord men kan det tænkes at de har vokset samme sted uden nogen form for gødning i alle de år, måske skulle du grave de løg op du har, blande jorden op med lidt plante guf (fræse), og plante dem igen, tynde lidt ud i dem så de ikke kvæler hinanden. De er nu flotte, ville gerne have set den indkørsel, jeg har kun brugt den som bunddække i potter, der går de også ud hvis jeg ikke tynder kraftigt ud i dem hvert andet år. Håber det hjælper, har aldrig hørt/læst om sygdom i husløg.
Husløg dør når de blomstre, men det ved du nok.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Har hørt at husløg er ikke er ret glade for for god jord, naturligt gror de jo nærmest i rent grus.
Kan det være at der er noget der er vokset op og derfor er begyndt at skygge for dem?

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis