Legehus

Hej allesammen

Mig og min fætter skal til at bygge et legehus til min lille fætter på 2 år.
så vi ville vide om der var nogle der havde nogle mål og liste over materialer man skulle bruge og vis vi var så heldige om nogle af jer havde en tejning på det.

Tak Mathias

Mathias N

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad har i af erfaringer og materialer?
Jeg fandt denne http://www.frede-plesner.dk/legehus_180x270.htm som dog kræver en del arbejde.
Ellers kan du prøve at google "Tegninger til legehus"
Mange gange kan det ikke svare sig at bygge selv. Materialeprisen overstiger gerne prisen på et samlesæt.
Men skal det "bare" være et ganske almindeligt legehus uden alt muligt fint, kan i hurtigt banke noget sammen.

Held og lykke med projektet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Prøv at henvend dig på en teknisk skole hvor der går tømrerlærlinge,du bliver forbavset over hvor meget færdig eller næsten færdig bygget legehus du for får ingen penge.
Har selv købt adskellige legehuse på den måde,man kan ikke engang få martrialerne til den pris husene koster.
bare en ide :-)

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Skrevet af Dumle den 03-04-2009 12:52
Prøv at henvend dig på en teknisk skole hvor der går tømrerlærlinge,du bliver forbavset over hvor meget færdig eller næsten færdig bygget legehus du for får ingen penge.
Har selv købt adskellige legehuse på den måde,man kan ikke engang få martrialerne til den pris husene koster.
bare en ide :-)

Nemlig - meget lettere, problemet opstår når børnene selv vil male det!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hva koster sådan nogle legehuse fra teknisk skole sådan ca.?
Lyt til en gammel mand - har haft tre drenge, som jeg alle har lovet et lækkert legehus - så det skulle jo tegnes og projekteres - hvad blev det til - ikke en skid !
Skynd dig at lave JERES legehus af hvad du kan finde og mal det i den farve dine børn ønsker - og DU er
verdens bedste far.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Annonce
synes bare lige jeg vil vise jer det lege hus. Jeg har bygget til ungerne. da jeg gik på grundforløb på tekniske skole. ved ikke om jeg har alle tegningerne men jeg kan da kigge hvis det er noget.
WOW!! Stensbøl!!
Lige en klat maling, noget tagpap og nogle fine tagrender. Så er den til en guldmedalje!! Thumbs-up!

Tror det bliver sådan noget jeg skal have klasket op i træet i baghaven. Hvis altså træet kan holde ;-)

Jeg boede på landet. Og vi havde masser af plads og masser af frihed.
Den gamle havde en masse affaldstræ som skulle saves til brænde. Det fik vi bygget masser af skure ud af. Og med en "Hønse-pære" som vi kaldte den fine røde varmekilde vi havde installeret. Det gav også et James Bond-agtigt lys ala infrarød.
Nøøøj alle de timer. Og det var ikke andet end et piv-utæt skur!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
de legehuse jeg har købt på teknisk skole har været til 1200-1500 på dem der manglede lidt færdiggørelse og 1800 til 2100 for ngen der var helt færdige.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

mange tak for alt


Mathias N

Skrevet af stensbøl den 04-04-2009 07:27
synes bare lige jeg vil vise jer det lege hus. Jeg har bygget til ungerne. da jeg gik på grundforløb på tekniske skole. ved ikke om jeg har alle tegningerne men jeg kan da kigge hvis det er noget.

det ser meget fint ud

Mathias N

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også