Bedre sovefomfort i Maxi 77?

Ann og jeg vil skifte skumgummien ud i vores hynder/madrasser i vores båd.

Lige nu er der 80 mm tykke madrasser i skumgummi men det er ret bløde, så med mine ca. 100 yndefulde kilo bliver ret flade og det madrasserne ligger på er jo ikke blødt.

Vi er nu på jagt efter nogle der er mindst 100 mm tykke og lidt mere "hårde" så man ikke lige suser gennem dem.

Når jeg surfer rundt efter skumgummi så er der nogle forhandlere der angiver vægt på f.eks. 27 kilo - men hvad betyder det??

Og har du et godt råd vedr. hvor man kan købe sådan noget uden at blive flået.

Har overvejet at gå i Jysk og købe færdige madrasser og så skærer dem til.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
se mit indlæg hynder fra polen
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Skrevet af grandoldman den 01-04-2009 17:51
Vi er nu på jagt efter nogle der er mindst 100 mm tykke og lidt mere "hårde" så man ikke lige suser gennem dem.

Når jeg surfer rundt efter skumgummi så er der nogle forhandlere der angiver vægt på f.eks. 27 kilo - men hvad betyder det??

Koldskum har en god bæreevne og holder længe, så det er godt til f.eks. madrasser.

Vægten angiver hvor meget en kubikmeter af materialet vejer og en god kvalitet vejer over 30 kg. Jo mere det vejer jo bedre bærer det.

WS

Hej WS.

Jeg har nu lært at vægt angivelsen er hvad madrassen kan bære pr. m2 uden at give sig, jeg har altid fået lavet koldskums madresser hos Jydsk med vægt betegnelsen 36 Kg. og så er de 120 mm. tykke.

De er også væsentligt bedre egnede i en båd Andy, de suger ikke så meget fugt til sig som almindelig skumgummi gør.

Skrevet af Håndværkeren den 06-04-2009 19:45

Jeg har nu lært at vægt angivelsen er hvad madrassen kan bære pr. m2 uden at give sig,

Jaså. Det er så ikke den betydning man bruger hos f,eks. Juhlin Møbler eller hos Jydsk Skum eller hos DACAPO eller for den sags skyld hos senge.dk. De bruger alle sammen betydningen kilogram skum pr. kubikmeter.

Men sådan er der så meget.

WS
Vi er så håbløst retro, at vi sover i vandseng herhjemme, så selvom vi har fået nye madrasser i Bente II sidste år, er der stadig dømt total prinsessen på ærten de første dage, vi sover i båden. Til gengæld er udsigten over morgenkaffen 750% bedre, så det kan vi leve med.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

albino> Nu må vi ikke håbe der går så meget retro  i dén - at I skal ligge i en ægte vandseng  - Og bild mig ikke ind kaptajn Vom står op og laver morgenkaffen og dermed forstås udsagnet med udsigten

Har fået anbefalet at lægge et "krøl"-underlag så fugt nemmere kan komme væk fra madrasserne - nogen der har prøvet dette ?

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis