Have fliser

Hej. jeg er fuldkommen grøn når det handler om at lægge fliser. Jeg har en meget lille have på ca. 8 Kvm Jeg skal bruge nogle fliser der er 30 x 30 cm der er gravet ca. 10 cm. jord af i den ene ende, og ca 5 cm i den anden. Det skyldes at da man har lagt dem ved terresen har man støbt i beton, og de første fliser er 10 cm tykke. Dem jeg køber nu er 5 cm. Nu kommer det store bare hvordan lægger jeg dem så de flugter med de gamle og hvilken slags grus skal jeg bruge. og ca hvor mange Kubikmeter. Jeg har vedhæftet nogle billeder så i bedre kan se hvad jeg mener.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat i noget bakkesand (ikke strandsand!!!!) og da du har 8 m2 og det skal være 10 cm tykt bliver det 0,8 m2 eller omkring 1m2. Det ligger du ud, og stamper sammen. Så skal du bruge et langt lige brædt og et watterpas, så du kan trække sandet jævnt, i et niveau 5 cm under de nuværende fliser. Og så skal fliserne ellers bare på plads.
Til sidst fejer du det over med noget sand diagonalt, så det kommer godt ned i revnerne.

Hvis du skal følge foreskrifterne skal der først graves mere jord af, så noget stabilgrus, og så bakkesand. Men da det er så lille et areal, og der nok ikke skal bære en lastbil, er der ingen grund til at overdrive.

Green

længde * bredde * dybde * 100, (i millimeter feks 400*300*10*100=1.2 km3) så ved du hvor mange kubik meter sand du skal bruge, du kan sagtens nøjes med det gule ler sand, der skal jo ikke køre biler.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
1.2 km3 er ikke så lidt grus... regn i meter i stedet, så ser regnestykket sådan ud 2*4*0.10=0.8 m3

En flade er A * B = X m2 (kvadratmeter)

Et rumfang er A * B * C = X m3 (kubikmeter)

Hvis din have er 2 m bred og 4 m lang med et lag på 10 cm grus (0.1 m) ser det sådan ud:

2 m * 4 m * 0.1 m = 0.8 m3
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis