Batterilader

Jeg står med et problem omkring batterilader. Der drejer sig om en specialbygget batteripakke der består af 7 stk 1,2 V 2000 mAh battericeller. De er forbundet i serie, så udgangen er 8.4V. De er af typen NiMh. Er der nogen der ved hvilken type lader man kan bruge sådan en pakke? Gerne link eller info om hvad man skal kigge efter. Jeg har f.eks. en Makita oplader hvor der står
 "7.2 9.6 12 14.4 Volt - 2.6 Ah NiMh NiCd" på. Ville det være ok at tilslutte batteripakken til den? En original lader vil koste ca 374$ og det er lidt vel rigeligt.

På forhånd tak,

Mike
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan man umiddelbart ikke, det er ikke smart at lade NiMH med en NiCd lader - ladealgoritmerne er ikke identiske og du kan oedelaegge dit batteri.
Naar jeg saa har skrevet det saa kan man maaske godt bruge din lader, det er helt afhaengig af hvilken maade den lader paa.....

Du kan finde nogle ladere til rimelige priser her: http://batterier.dk/

 

Jeg ved ikke hvad der er særlig specielt ved din batteripakke, 8.4 V, 200 mAh bruges i tusindvis til modelbiler og modelbåde.
Problemet er nærmere at din Makitalader tilsyneladende ikke er lavet til 8.4 V.
Kig ned hos en modelhobbyhandler, der finder du helt sikkert en lader.

MvH,

Bent.
Skrevet af RuneFeldtmose den 01-04-2009 07:49
Men når manden skriver at der på laderen står den kan klare begge typer batterier, er der vel ingen problem i det?

Sorry My bad, den smuttede i farten

/Hideout

 

@ Bent Andersen. Der er nu ikke noget specielt over den batteripakke. Jeg har bare ikke laderen dertil, har ingen viden på området og er ikke blandt de tusindvis af ejere af modelbiler og -både. Mht Makita laderen så ville det jo være fedt om den kunne klare jobbet. Derved kunne jeg også spare turen til hobby-biksen :)

Jeg prøver at sætte den til laderen alligevel. Batteripakken har 2 termo-afbrydere og et sikringskredsløb, så helt galt går det nok ikke.

Tak for alle input :)

mvh Mikel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis