Mini-Tex vil ikke starte

Kære Forum
Min kone har en lille Mini-Tex 200 til køkkenbedene. Den er købt ny for ca 3 år siden. Den har siden kørt max. i 1 time. Efter første stop, afslørede en adskillelse, at der var støv/jord i kaburatoren. Det viste sig, at der var revner i luftfilterhuset. Jeg investerede i et fabriksnyt komplet filter (som er af tvivlsom kvalitet), men siden er det ikke lykkedes at genstarte minien. Den tænder ok, men der er som om, at den ikke får benzin. Er der nogen der har kendskab til kaburatoren på sådan en sag? Ligger du inde med en værkstedsteging eller lignende?
VH
Kai
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.texas.dk/sparepart/tegninger/fraesere/mini_eltex/minitex_200_2002.pdf
Den her.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

KÆre FWM

Tak for linket. Imidlertid viser det ikke noget om indretningen og funktionen af kabruatoren. Er det muligt at finde vejledning til den?

VH

Kai

Kære Kai
Jeg har en fræser af samme type og med samme problem og vi har også kun brugt den en gang og under en time. Jeg har haft den på et Texas anvist værksted, hvor de har konstateret, at problemet er at fræseren er 'slidt op'. Jeg fik forklaret, at årsagen hertil er, at fræserens luftfilter ikke kan holde støv og sand ude, hvorfor motoren er fyldt med sand og derfor 'slidt op' på under en time.
Jeg har kontaktet Texas og afventer pt. et svar fra dem om, hvad de vil gøre ved dette.
Venlig hilsen
Karl Aage
Tak til Karl Aage.
Det er nok den rigtige forklaring. Jeg adskildte kaburatoren et par gange og fandt hver gang støv i de indre dele. Så investerede jeg et nyt luftfilter med hus (godt 200.-) som virker lidt mere tæt, men som du skriver, var skaden nok allerede sket. Det må godt nok siges at være en dyr times fræsning med sådan en maskine! Det er jo ikke en prof-maskine til det store grove arbejde, men til prisen må man kunne forvente mere.

VH
Kai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis