isolationstape

Hej folkens!

Jeg skal have lidt kølig luft ind i soveværelset.

Planen indtil videre er at have en ventilator for enden af nogle aluminiumsrør, evt. med nogle aluminimsgitre i så luften kommer så meget i kontakt med det som muligt. Jeg bruger alu fordi det så vidt jeg ved er det køligste materiale man nemt kan komme til.

Så er spørgsmålet: findes der en isolationstape der afskærmer for varme, og er det mon en type der gør det mest effektivt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke forstået?? Hvad mener du med det køligste? mener du varmeledning eller?
Hvod skal kulden komme fra?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Aluminium er en dårlig varmeleder, sådan kan man også sige det.

Men når der findes isolationstape som er god varmeleder, må der vel også findes isolationstape som er dårligst varmeledende, som man kan vikle om alurørene, for at skærme så meget som mulig for varme fra værelset.
Ligesom Karsten, kan jeg heller ikke rigtig forstå problemstillingen!!

Men hvis du tror at aluminium kan køle luften tager du fejl!
Det man opnår ved at cirkulere luften, er at det føles koldere pga. chillfaktoren. Men hvis du tager et termometer vil det vise det samme før og efter blæseren.

Hvad er det helt konkret du ønsker svar på?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg tror at det der menes er hvis man har et køligt element foran en ventilator, så vil luften blive mere kold.

Og om der findes noget man kan påføre eksempelvis alu rør for at køle dem mere..

Jeg købte engang noget i denne stil (se nedenstående link) og der skulle man putte køleelementer i en vandbeholder bagpå maskinen.

http://www.billigvvs.dk/Ventilation-klimaanlaeg-Mobile-aircondition--Zibro-P122-mobil-aircondition-2,2-Kw-m-timer-og-Cooldown-system-(B)-Graa-301836.html

Er det mon ikke noget i denne stil?

Mvh Mærsk

et lille indspark: aluminium er en ekstrem god varmeleder kun overgået af kobber og sølv. bare tænk over det hvor tit ser du en køleprofil der ikke er lavet af alu ?
Jeg forstår heller ikke helt spørgsmålet?? Tilfører du noget køling til dit aluminium? Og så ønsker du dig noget tape der isolerer ud mod noget andet - eller? Der er ingen materialer der køler i sig selv. Måske en lille skitse vil hjælpe på forståelsen.

Venlig hilsen

Jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis