Anbefal trailer

Hej Jeg overvejer at købe en ny trailer, men hvilken skal man købe. Har kigget på Brenderup, Variant og Eurotrailer. Den skal bruges til at køre bygningsaffald og haveaffald væk i. Kriterier: - Pris omkring 5.000 kr. - Tilladt total vægt 750 kg.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok alligevel købe den hvor du bedst kan lide farven på. Det er jo det samme blik de lavet ud af de kommer jo fra samme fabrik allesammen. Men ved ikke lige med den der eurotrailer. Ellers er der jo også reklame fra trailergårdeni gantrup

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kig på noget Humbaur! De er rigtigt lækre og der findes stort tilbehørsprogram!

www.kongeaa.dk kan anbefales, stort udvalg i alle prisklasser! (jeg har ikke aktier eller noget med firmaet at gøre andet end jeg er kunde)

Bruger selv en 2 tons 3 meters og en 6 meters Humbaur.

Min tidligere trailer var jeg skam glad for, men skulle jeg have en ny, ville jeg vælge en med høje sider, da det ofte er noget let men omfangsrigt man kører med, hvis det er til genbrugspladsen.

At den har et par ben med, så den kan stå lodret op ad en væg, når man ikke skal bruge den er en anden god ting.

Endeligt så få en med så lang arm som muligt mellem trailer og bil. Jo kortere jo sværere er det at bakke med den, da du dels ikke kan se traileren, og den dels reagerer alt for hurtigt med en kort arm.

 

og se efter om din bil må trække de 750 kr uden bremser.. Hvis ikke, så har du ingen glæde af en 750 kg´s trailer.. Min bil f.eks må kun trække 450 u. bremser, så jeg har ingen glæde af trailer at en 750 kg u. bremse.. Må kun læsse den til 450 total.
Det er over de 750 kg, at der er bremse på.. Samt vægtafgift..

Har en Stema 500 kg og en Brenderup 1000kg.

Lige en lille rettelse.
Staten begynder at kræve vægtafgift ind fra 500 kg.
Den rettelse er vist ikke helt korrekt.
Er det ikke sådan at vægtafgiften først pålægges OVER 500 kg?
Jo, afgiften starter ved 501-??

Min 1000 kg´s trailer koster den fyrstlige sum af 110 kr pr år.
Det koster min også - 750 kg - så det er måske en standarttarif??

Sniffer  
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis