UDSTYR TIL MEGIN JOLLE

Hej.
Vi har netop overtaget mine forældres MEGIN. Men den er fra før den tid hvor der var oppustelige tanke i. Jeg har søgt på nettet men kan ikke finde nogen. Er der nogen der ved hvor vi kan købe nogle sådanne?
Hilsen
Kolding

De bedste hilsner

Kolding

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kolding

Prøv Ebbe´s bådeværft i Marstal. Han bygger nemlig Megin joller.

Mvh Finn

Hos Masnedø marine center kan du købe nogle der er beregnet til optimist joller, om de har til større både ved jeg ikke, men prøv at kontakte dem.

V.h.  Håndværkeren

I dag er Meginjollerne fra værftet forsynet med faste "tofter" (for- og agterpligt) i glasfiber.
De støbes i tyndt glasfiber, der i forbindelse med monteringen  belægges med flere lag glasfiber inden de stryges med topcoat.

Processen er ikke specielt vanskelig. Men du må først flerne topcoaten der hvor pligten skal sidde. Til sidst monteres trælameller så det hele ser pænt ud.

mvh Baadsen

Hej Baadsen.

Hvad har det lige med opustlige luft tanke at gører ?

For at undgå misforståelser:
Årsagen til at jeg sprang til at foreslå noget andet end varm luft i plastikposer er den enkle, at jeg er tidligere medarbejder i det firma, der støber Megin, så jeg ved en del om de dele...
I dag støbes Megin med 600 l opdrift, det vil koste en mindre formue med opti-poserne, desuden har jeg en velbegrundet mistanke om at Peer Bruun (konstruktøren) har en bagtanke med den valgte løsning.
I dag er Megin CE-godkendt.
Jeg ville derfor lægge mig så tæt op ad denne godkendelse som muligt.
Jeg ville derfor kontakte både Peer Bruun selv og Meginklubben og overveje ballonerne een gang til.
God fornøjelse med din Megin.
Baadsen

Hej Baadsen.

Vi kan ikke blive uenige om at den bedste løsning er indstøbte skumfyldte tanke, nu er det jo bare ikke sikkert at Kolding lige har lysten, eller evnen til at gå igang med sådan et projekt.

V.h.  Håndværkeren

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis