Billig opretning af Betongulv

Hej derude.

Er i gang med et mindre projekt her i huset, og søger den billigste løsning jeg kan slippe afsted.

Det drejer sig om min gang/opgang til min lejligheden der ligger på 1sal. I kan samligne opgangen med en hvilken som helst etage egendom i en storby, forskellen er blot at der her er et ujævnt beton gulv med div huller og sjove hældninger.

Sammenlagt drejer det sig om små 6kvm, hvor af de 1½kvm hvor der vil være størst belastning allerede er forholdsvis fin. Det drejer sig så derfor mest om de sidste 4½ kvm bagved der ligner noget der er løgn. det der skal udlignes på det område går fra ½cm til op til store huller på 5cm forskellige steder. (hullerne er dannet manuelt, ikke fundamentet der er sunket)

Når gulvet er udlignet, hærdet osv. skal der lægges et billigt laminat gulv.

Har i nogle forslag til hvordan jeg bære mig ad med dette, har masse af tid så blander selvfølgelig selv betonen. Det jeg derimod havde i tankerne var om jeg kunne springe over ved nogle led, fylde sand i hullerne, ændre på standard blandningerne så den blev lidt svagere men billigere, alle forslag er velkommende.
At løsning måske bliver lidt sprækker hist og her, eller at betonen ikke er så stærk igen gør ikke det store, så længe den kan holde laminat gulvet oppe de næste 3-4 år, uden det begynder at synke ned i betonen så er jeg fint tilfreds.

Og så igen, det er mest for syns skyld, belastningen og brugen af den del af gulvet bliver begrænset, plads til cyklen og adgang til kosteskabet et par gange om ugen må vist ses som hvad det bliver til :).

På forhånd tak.
Daniel W
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu skriver du Lejlighed, er det så ensbetydende med at du bor til leje ? I så tilfælde har du slet ikke noget at gører der, og kan enddog komme til at betale dyrt for din venlighed.

Det påhviler udlejren at vedligeholde ejendommen i en forsvarlig stand, du kan hvis du går til en advokat, faktisk tilbage holde huslejen ind til tingene er iorden.

V.h.  Håndværkeren

Der er fri hånd fra ejeren af bygning(et nært familie medlem) til at jeg må gøre hvad jeg vil, da bygningen med allerhøjeste sandsynlighed skal rives ned inden for en årrække. :)
Man kan så måske spørge dumt, hvorfor jeg så vælger at bruge pengene, men sætter vi at det koster mig omkring 1500kr at rette opgangen op, male, lægge gulv osv. Og siger at der går minium 3år før bygningen skal ned, så er det en ekstra udgift for mig på 41kr om måneden, som jeg hjertens gerne vil give.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du kan lave det for det, burte ejeren betale det. Det er ejeren der får bøde og erstatningskrav hvis nogle af dine gæster kommer galt afsted. Men når det ikke skal kunne holde til det store slid, ville jeg nok vælge at bruge 1 del cement til 4,5-5 dele vasket sand. Og de steder du skal fylde det i skal du svumme, det vil sige smørre det med en tynd blanding af vand og cement, og området skal være fugtigt når betonen kommer på, ellers holder det ikke.
Ellers er det "bare" at rette det efter det gamle gulv med et ret (lige) bræt evt. et langt vaterpas. Hvis du ikke har nogle falder du kan trække af på/efter så skal du vater ud.
Og når det så er gennem tørt, så læg noget skum eller filt og der efter dit "træ"gulv.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ville rense gulve mest muligt, fjerne alt løst beton og derefter prime og hælde selvnivellerende gulvspartel på. Det er nemt at arejde med og hærder meget hurtigt op og så efterlader det en fin jævn overflade. Du skal naturligvis sikre dig at det bliver inden for det areal som du ønsker dækket.

mvh
gug
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også