Fastgørelse af rem på mur

Jeg er ved at bygge et halvtag på gavlen af mit rækkehus. 4 meter bredt og 3 meter dybt. Jeg har tænkt mig at sætte en rem op på murstensmuren, som spærene skal sættes fast i. Men hvordan fastgører jeg bedst remmen på muren? Ekspansionsbolte, gevindstænger med klæbeankre eller andet?

Mvh,
Klaus
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Klaus

Jeg har ingen erfarring i at bruge ekspansionsbolte i muresten, men kunne forstille mig at de godt kunne få dem til at flække pga. deres store ekspansionskraft?
Gevindstænger med 2 komponent klæbeanger lyder som en ok løsning, alternativt kan du jo også bare bruge nogle lange karmskruer, som vil være en billig løsning, hvis man allerede har dem ;o)

\\ n.c.

 

du skal bare bruge karmskruer den moderne type der skrues direkte i forboret hul, det holder super, med garanti.
mvh. slettegaard
ja jeg synes da en karmskrue lyder godt.. og fåes den så i plastic, så bliver det bare bedrer.
ej spøg til side. du skal bruge gevindstænger og klæbeanker, ellers skal du i hvertfald checke din boligforsikring om den dækker hjemmelavede byggekonstruktioner.
resultaten hvis du bruge karmskrue vil være at taget kan forskubbesig eller flyve væk under storm.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg ville bruge en universalskrue som Hilti HUS-H 10,5 eller 12,5. De har samme bæreevne som klæbeankre, men er nemmere at montere. Det er dem Hilti anbefaler at bruge i murværk.

Venlig hilsen

Jens

Annonce
Nogen lange karm/beton skruer med hoved er fit,jeg går ud fra det bare er et let tag.
så ingen grund til klæbe anker m.m

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

ja brug bare karmskruer det holder, men der er også chance for at murstenene kan knække..
har selv brugt limanker til lignende ting. karmskruer hører til i karmen.
husk murpap under remmen for at skærme af for evt opsivende fugt fra muren.
Tak for de mange svar. Jeg kan se at der er mange forskellige meninger:-)

Den aktuelle opgave er i stil med dette billede, dog med beklædning på langsiden og delvist på de korte sider. Bygges op ad galven af et murstenshus. Remmen hedder '2' på billedet.

Mvh,
Klaus
robert8900_5 kan lige tilføje at jeg er tømrer og karmskruer er fuldt ud forsvarligt ved ikke hvad du mener med plastic
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis