problemer med JP.TV

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få ordentlige billeder fra JP.TV
Som det er nu, er det noget værre hakkeri.
Venlig hilsen Johan Sparre

<p><strong>jack</strong></p>
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det hakker, skyldes det at din forbindelse er for langsom
Billederne fra JP.TV har før været flydende. På nuværende er det kun talen der er i orden. Jeg spekulerer på, hvordan forbindelsen kan blive for langsom. Cybercity leverer vel det jeg betaler for. Der må være noget inde i min pc der gør forbindelsen langsom som jeg også bemærker, når jeg besøger andre aviser. Det går heller ikke så flydende mere. Spørgsmålet er så, hvordan jeg reetablerer en normal forbindelse. Kan det være noget med, at jeg har oprettet Windows Moovie Maker og leget lidt med Adope Reader (for at se lokal tv-stationerne). Jeg bemærker, at i starten, når jeg afspiller er film fra cd, er lyden lidt knasende. Det må være mig selv, der har gjort forbindelsen for langsom.
Venlig hilsen Johan Sparre

<p><strong>jack</strong></p>
Det kan da godt tænkes at du har meget "unødvendig" liggende på din Pc. som egentlig bare fylder op og gør din maskine langsommere. Jeg havde problemet med min gamle Pc.  at slettede jeg ikke af og til midlertidige filer, blev den enormt sløv. Måske du også skulle tjekke hvor mange programmer der starter op når du tænder for Pc-en. En hel del af dem kan være ganske unødvendige i opstart processen.
Jeg har selv Adope Reader og det gør ikke min Pc. lansommere.
Og så er der jo lige  titusind kroners spørgsmålet: Hvor gammel er din Pc.
Den er fra dec. 2007 en 17" Acer Aspire 7110

<p><strong>jack</strong></p>
Skrevet af johan sparre den 30-03-2009 14:53
Den er fra dec. 2007 en 17" Acer Aspire 7110
Ja så skulle den da stadig kunne følge med, selvom jeg for nyelig fik at vide at en Pc. over 18 måneder var forædlet.
Jeg har selv en Aspire 1201 indkøbt i Januar måned i år, desværre med det store stolpespark indstaleret (Windows Wista)
Så må du igang med at slette unødvendige filer og cockies.
Har du et virus program der også sletter spamware og spyware, ellers vil jeg anbefale dig at hente sådan nogle programmer på www.Spywarefri.dk det er en rigtig god side som jeg har brugt i mange år.

Annonce
Bruger du trådløst netværk, så er der jo også mulighed for at naboen nu også har fået trådløst net, og at jeres to netværk kører på samme eller næsten samme kanal. Den kamp betyder enormt dårlig performance på routeren.
Jeg takker for svarene og vil se at få ryddet op i filerne for jeg kan da huske, at jeg har gemt filer sådan noget med: Vil du gemme denne fil.. osv. Så skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg fjerner dem. Jeg har en alm. ADSL-forbindelse for her ude på bøh-landet er trådløst netværk ikke tilgængeligt, fortæller pc´en mig hvergang jeg starter pc-dyret Jeg kan forstå, at jeg var heldig med at købe computeren installeret med XP. Jeg har fået installeret Norton Internet Security 2008.

Venlig hilsen Johan Sparre

<p><strong>jack</strong></p>

Hej Johan.

Jeg bor selv meget langt ude på landet, så langt ude så mine bekendte påstår at her kommer Kragerne aldrig.

Når du henter filer skal du ikke trykke på gem men på kør, men kun hvis du kender afsenderen, skal være skrevet i det lille vindue hvor filen ligger. Dit virus program skulle også gerne komme med en advarsel hvis der er noget skidt i filen.

Når du trykker på gem, lægges filen i en mappe og du skal ind og starte den op senere.

Prøv at gå ind i Kontrol panel, tryk på programmer og se så hvormange programmer du har liggende. Der kan du så også tjekker hvem udbyderen er og om det er noget du har brug for. Hold dig fra Windows filerne.

Skulle noget gå helt galt kan du jo bruge din gendandelse i værktøjer.

Og så kan et trådløst netværk være i din egen bolig. Så har du blot en sender/modtager i stedet for kabel forbindelsen mellem din Pc. og stikket hvor din linie kommer ind i huset. Det er mest dem der bruger en Blærbar der har nytte af det, de er så ikke afhængige af kabler men kan bruge deres Pc. overalt i huset. Problemet er så bare at havde du haft en nabo tæt på, kunne han også bruge din linie hvis du ikke havde en dims på, der kun sender/modtager fra din Pc. Og hvorfor betale for naboens forbrug !!!

Skrevet af Håndværkeren den 31-03-2009 09:38

Problemet er så bare at havde du haft en nabo tæt på, kunne han også bruge din linie hvis du ikke havde en dims på, der kun sender/modtager fra din Pc. Og hvorfor betale for naboens forbrug !!!



Det er så ikke korrekt. Alle trådløse routere kan sættes op til at man skal benytte adgangskode for at logge på. Det kræver ikke specielt udstyr.

Det sættes enkelt op og beskrives i den medfølgende dokumentation.

Problemet er, at mange ikke får det gjort og det er her, problemet opstår.

Hvis man parkerer et tilfældigt sted ved nogle boligblokke i Kbh, vil der (næsten) altid være 10-20% af de tilgændelige netværk, der er ubeskyttede.

Du kan teste din aktuelle hastighed her

Tror dog nærmere det er et driverproblem med dit skærmkort. Hakker billederne ved afspilning af andre videofiler (fra computeren / DVD) også? Hvad med YouTube - hvordan afspilles video herfra?

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Jeg vil foreslå at downloade RxTx32 som løbende kan overvåge det aktuelle dataflow = download/upload.
Programmet er gratis og det kan mere end det umiddelbart ser ud til.
Programmet skal ikke indstalleres, men blot udpakkes fra ZIP-filen. Derefter kan du oprette et link (genvej) til filen evt. på skrivebordet, eller blot køre filen direkte.
Det er nemt at overvåge om din internetforbindelse kører uden "klumper", da programmet genererer en kurve for hhv. download og upload.
Træk i "vinduet" for at tilpasse størrelsen.
Høreklik i "vinduet" for at starte menuen med indstillinger og diverse tjek af forbindelsen mm.

Hent RxTx32 her: http://www.netfor2.com/RxTxPreview.html

Nederst på siden klikker du på "Download RxTx32.zip - 104 KB"

Kig ind på http://www.skyline.dk/forside/default.asp og klik på "SE din dækning her".

Mvh. Christian

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis