Poloblinklys amok.

Hej folkens.

Jeg er den glade ejer af en Polo Classic, årgang 2002. Den kører godt, men blinklyset er lige gået amok her på det sidste.

Symptom: Den blinker som den skal, men blink-LYDEN slår umotiveret til og fra i dobbelttempo uden noget videre system. Når man igen aktiverer blinklyset ved et sving, ophører dobbelttempoet, og den blinker og lyder helt normal.

Har nogle en idé om, hvad det kan være?

Ps. den har en gammel defekt, idet det giver en kort sitren i radioen, hvis den er tændt, mens man blinker til højre. Ved ikke om det har noget at sige.

Vh Thomas.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er en løs forbindelse i en samling ( kan være træls at finde )
start med det foreste , derefter sideblinket , mest normalt der problemet kommer , ellers må du jo fortsætte ud på resten af nettet
Hej Du skal skifte din afviser kontakt - der er en kortslutning/overgang i den. Hvis du lugter til den vil du nok kunne lugte "bakkelitlugt" Desværre skal du have rat med airbag af for at skifte den. Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej igen.

Mange tak for jeres svar, som gav mig en vis idé om problemets omfang. Jeg havde håbet, at det måske var nemmere at gå til, så jeg tror, at jeg bider i det sure æble og lader mekanikeren føre værktøjet.

Men mange tak for de gode råd.

Vh Thomas.
Du kunne lige checke om alle blinklys lyste, når den "dobbelt"-blinker. Jeg tror, at der er en af blinklysene i den pågældende side, der ikke blinker og der er stor chance for, at det er her problemet ligger (f.eks. irret kontakt mellem pære og fatning eller måske bare en defekt pære).
Hej Polobjørn.

Du havde fuldstændig ret.
Mekanikeren lavede en fejlsøgning og fandt frem til afviserkontakten. Den blev skiftet, og airbag skulle af og på..
Alt i alt kostede det alligevel "kun" 2081,- (fordi det ikke var et VW-værksted)

Heraf var de 580 kr. reservedele.

Jeg tror ikke, at jeg selv kunne have lavet det. Men tak for hjælpen.

Slut herfra - Thomas.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis