toldkrydser

da jeg har købt en stor toldkrydser kunne jeg godt tænke mig og høre om der var nogle der kendte til denne bådtype,hvem der byggede dem, hvor de blev bygget og om der var et sted her på nettet hvor man kunne læse om den.
på forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

En toldkrydser, er ikke en speciel bådtype (jo den er lang og slank), og den er ikke bygget på et specielt bådværft.

Det er en båd(type) som blev bygget af mange forskellige værfter.

Hvis du ved hvilket værft der har bygget din, så kan jeg måske give dig noget mere information.

Jeg ved at Brandt Møller værftet har bygget en del toldkrydsere i gennem tiderne.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 01-10-2001).]
Når nu du kalder din båd en toldkrydser så fortæller du jo et eller andet om at den engang har været i toldvæsenets brug og det kan være at de kan hjælpe med yderligere oplysninger om netop din båd. F.eks hvor den har været anvendt osv. og det kan måske give en kilde til at spore lokale oplysninger om båden....

Held og lykke med "sporingen" NJORD

MVH Njord
Bedre sent end aldrig. Har lige set indlægget. Hvis du ikke har fået svar på dit spørgsmål, så prøv at kontakte Told/Skattemuseet som ligger på den indvendige side af Langeliniekajen. Spørg efter Holger Munkhaus Petersen, han ved alt om hvilke toldkrydsere der er bygget og hvor de er bygget.
Det er nemlig ikke altid en Toldkrydser man har købt, selvom det påstås af sælger.

Preben
Helsingør
[email protected]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pre (den 22-01-2002).]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis