lyset er gået?

Efter lidt søgning herinde, samt andre steder på nettet blir jeg sørme lidt forvirret.

Når det automatiske kørelys, baglygterne, samt instrumentlyset er gået. Er dette så lyskontakten eller er det kørelysrelæet, der skal fikses?

Venlig Hilsen
Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan det være, det kan også være bundstykket i din tændings lås, en sprunget sikring osv osv.

hvilken bil model og årgang drejer det sig om?
det er vigtigt at vide, for det kunne være en typisk og simpel fejl som er kendt lige præcis for din bilmodel

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Modellen er en 2,0i ford sierra fra 91/92

Jeg har tjekket sikringer, og de er ok.

Lyskontakten kan stå i tre positioner.

Den midterste er automatisk lys --> defekt

øverst er vist kørelys og det virker fint også også med fjernlyset.

Nederst er vist positionlys og dette har jeg ikke tjekket.

Baglygterne virker slet ikke i nogle af lyskontaktens positioner, ej instrumentlyset.

Jeg undrer mig bare over at det kan være lyskontakten, når instrumentlyset også er røget.

Jeg ved ikke om kørelysautomatikken har været eftermonteret af tidligere ejer, men det ser nu meget originalt ud.

Så fremt denne er gået itu. Er det noget man kan klare selv, og kender i en ca. pris på sådan en dims?
Hvis det kan hjælpe i fejlsøgningen:

Jeg havde tidligere en Peugeot 405 med næsten samme problem - kørelyset virkede ikke og baglyset var gået (også når lyset blev tændt på kontakten), der var det en dårlig kabelsko ved kørelysrelæet der var gået.
Den bil var 'født' med kørelys - dvs. det var vel 'originalt - eftermonteret' på fabrikken eller ved importøren.

/Hideout

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis