Ældre køkken !

Jeh har nu brug for et godt råd fra en af jer. Vi er ejere af et ældre hvidt køkken. Det er egentligt meget velfungerende, men trænger til at blive frisket lidt op. Som skrevet, er køkkenet hvidt og skal blive ved med at være det. Kan jeg nu bare "rullemale" det eller skal jeg sprøjtemale det. Og i givet fald - med hvad. Det kunne også være, at at der var en helt 3. idé. Hjælp os med at finde den rigtige løsning. På forhånd tak for hjælpen. :confused
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er den 3.idé:

Hvis du vil opnå et flot resultat, så prøv at kontakte et industrimalefirma. De har det rette grej, og kan evt. blande en ny spændende farve.

For at det skal blive rigtig godt, er det ingen skade til at få pudset lågerne hos et møbelsnedkeri.

Jeg ved godt, mit forslag giver noget bøvl med at fragte lågerne fra det ene til det andet sted - og senere hente dem igen. Det giver bare det fineste resultat.

Men, hvis du vil male hjemme, så glem det med at sprøjtemale. Der skal et lokale til med kraftig udsugning og specielt udstyr.

Du kan også rulle malingen på. Og her skal du huske at slibe lågerne godt, og spartle de værste ridse væk. Man kan lave ganske fint malearbejde med rulle, bare ikke maligen er for tyk.

Du skriver køkkenet er hvidt. Jeg synes du skulle lave lidt kontrast og så male lågerne i en flot grafitgrå farve. Bare et forslag :-)

God malelyst!

M.v.h.
SEB
Jeg kan kun give SEB.

På vores kontor fik vi beklædt en "portal" - dvs. nogle forfærdelige betonfyre igennem hele lokalet, som vi beklædte med træstykker, som vi sammen med kedelige døre fik industrimalet, og vi kan nu på 12. år konstatere, at selvom vi netop har givet hele firmaet en overhaling med maling osv. behøvede netop portal og døre ikke nogen opfriskning. De stod som nye efter dagligt brug i så mange år.

Så lidt højere pris giver altså også ofte en markant lavere pris i længden, når det er kvalitet der udføres - så lige her er lav-det-selv en dårlig løsning i længden.

Der findes også firmaer, der beklæder gamle køkkenlåger med ny belægning, såvel i farver som immitationstræ. Men det er en smagssag.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også