Grus og netbutikker

Jeg skal til at udbygge min eksisterende belægning af gråmix herregårdssten med ca 60m2. Jeg regner med at lægge ca 10cm stabilgrus og 4 cm brolæggergrus er det nok, når der ikke kommer til at være tung trafik på belægningen?
Det er første gang jeg skal prøve at lægge sten så er det nok at bestille 10 ton stabilgrus og 4 ton brolæggergrus?
Jeg har søgt på nettet og har fundet 2 hjemmesider der er billigere end alt andet jeg kan finde (på Sjælland).
Vognladet.dk tager 2787,50 for 10t stabilgrus og 2700 for 6t Brolæggergrus.
etommerhandel.dk tager 2694 for 10t stabilgrus og 1197 for 4t brolæggergrus.  
Er det en ok pris? Er der nogen der har erfaring med disse to leverandører? Og er der nogen der kan gennemskue kvaliteten af det grus leverer?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at svare på om 10 tons er nok når du ikke skriver hvor stort areal der skal belægges. 10 tons er ca 5 m3, så det skulle række til ca. 50 m2 ved 10 cm , men du skal nok ikke regne med mere end 40-45 m2.
Jeg tog chancen hos den lokale vognmand. Levering var ikke noget problem, men hvis aflæsning ikke lige skal ske på offentlig vej, (altså med kran, og ikke bare aflæsning), så kostede det lige omkring en plov eller to ekstra per lad.

Du skal afveje prisen mod:

- Prisen på varen afhentet i nærmeste/billigste grusgrav
- Pris på leje af vogn
- Timepris for kørsel/chauffør

10 tons grus er ca. 1600kg pr kubikmeter, så regn gerne i kubikmeter når du bestiller. 60 kvm, med 10 cm gruslag er ca. 6 kubikmeter hvilket ca. er 10 tons grus. men bestil du bare 11 så finder du nok et sted til resten hvis du har for meget. Det er nemlig et større problem at have for LIDT da levering er ret dyr. Bortskaffelse kan evt. ske med trailer til nærmeste genbrugsplads.

Hvorvidt du skal bruge brolægger grus og hvor meget er vel lidt af et religions spørgsmål. Nogle bruger det, andre gør ikke, nogle lægger et tyndt lag, andre et tykt... 4cm er fint hvis du gider at lægge det.
vognladet er dyre.
prøv at ringe til hcs eller sten hansen ringsted. evt en anden lokal vognmand, der nok være noget at spare i forhold til de 2 andre.

her er priser på materialerne..

www.gadstrupgenbrug.dk/PrislisteVis.asp?ID=6
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis