Hvem betaler?

Hej,

jeg har for nylig sat en hylde op over min fjernsynsskænk, og da jeg borede hullerne til denne hylde, ramte jeg nogle kabler til kabeltv'et.

Jeg har nu haft kabeltv-manden ude og montere nye ledninger, og disse omkostninger beløber sig på ca. 4000 kr.

Nu er mit spørgsmål så? Hvem skal betale? Manden fra Kabel-tv, siger, at jeg umuligt kunne vide, at jeg ikke måtte bore disse huller, så han mente, at det var boligforeningen der skulle betale?

Hvad gør man i sådanne situationer? Jeg kan først snakke med boligforeningen på mandag, og jeg er ret sikker på, at de nok ikke vil betale..

Har jeg en god eller dårlig sag?

På forhånd tak...

PS. Er det evt noget indboforsikrigen dækker?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror nok du selv hænger på den regning. Er også temmelig sikker på at du har boret ind i væggen over en dåse til det omtalte kabel. Og har du det hænger du helt sikkert selv på regningen. Det er den risiko der er når man vil lave det selv.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

man må sige hvis den er trukket et logisk sted over en dåse er man vel selvforskyldt,men hvis den afviger fra hvor man kunne forvente sådan et kabel er trukket ,er det vel et forsikrings spørgsmål

 


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Der står vel i jeres vedtægter hvor man må bore og hvor man ikke må. så kan du jo kigge der.

Jacob
Der er ingen ledningsoversigter vedrørende lejemålet, så der er ikke nogen oversigt.

Det er derfor jeg tænkte, at det nok ikke var selvforskyldt. Men jeg ved ikke rigtigt...
Man kan for et relativt lille beløb købe en søger, som uden vanskelighed burde kunne finde et antennekabel i væggen. Hvis du ikke har anvendt en sådan er du i hvert fald delvis selv skyld i uheldet.

Hvis det er boligforeningen (dine naboer) du vil have til at betale, så tænk lige på, at det måske ikke er dem alle, der vil synes, at det er rimeligt, at de skal betale for, at du ikke selv har sørget for at kunne bore uden at ødelægge antennekablet.

Jeg tror ikke at en forsikring vil dække skaden med mindre du har tegnet en speciel forsikring for byggeskader der inkluderer følgeskader, og det har du vel næppe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis