Montering af væghængt toilet på gipsvæg

Jeg er i gang med at lave nyt toilet på 1. salen. Jeg står lidt og vakler mellem at montere et væghængt toilet og en alm. gulvmodel. Jeg vil helst have den væghængte, men den væg som det skal monteres op mod, er blot en skillevæg på 3m mod et andet rum opbygget i 45mm stålregler med 2 lag gips i det tilstødende rum og endnu ikke noget på siden i toilettet.

Jeg er i tvivl om væggen er stabil nok til et væghængt toilet. Selvom jeg forstærker stålreglerne og montere både et lag krydsfiner og et lag gips, er jeg bange for at væggen ikke bliver "død" nok.

Er der nogen der har erfaringer med tilsvarende eller blot en mening om det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit væghænge toilet, "Står frit" der er ikke nogen væg bag det, da jeg bruger bagsiden som teknikskab, med ingang ude fra gangen.

Jeg byggede en almindelig gipsvæg, forstærket med regler, jeg skar ned og selvfølgelig fikseret ekstre godt. og jeg har ingen problemer, knagen eller andet.

Jeg har kun 2 lag gips. så hvis du også bruger krydsfinere kan det da kun blive mere stabilt.

Du kan tage cisternen ud, og skrue rammen fast med karmskruer ind igennem siderne og ind i reglerne.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg havde de selv samme bange overvejelser, da jeg lavede samme stunt på 1.sal.
Jeg satte for en sikkerheds skyld så 3 lag vådrumsgips op og satte stativet op mod disse 3 lag. På med granitfliser og op med lokummet. Stor var min spænding, da jeg placerede mine 110 kg på kummen og ligeledes på bidet'et ved siden af. Intet utilsigtet skete! :)

Sørg for at gøre lægterne godt fast for oven, naturligvis!
Jeg har adgang fra et andet rum, soveværelset, bagved, men ellers sørg for ordentlig adgang til cisternen. Jeg har måttet have fat i den flere gange, primært fordi der var fejl i mekanismen i den første cisterne.
Jeg har gjort en del ud af at lydisolere cisternen med isolering omkring, så det faktisk ikke kan høres, når den er igang.
Det eneste, der virkelig ærgrer mig er, at jeg ikke har brugt hængende lokummer de andre steder også. Det er så genialt i rengøreingsmæssig henseende! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har ikke mulighed for at lave adgang til cisternen bagfra. Er det ikke nok at kunne komme til det ovenfra?

Jeg har kun set en model, men der sidder det hele på en stål ramme der er sat fast i gulvet, og bliver dækket af hvad man nu vil have på væggen. Man skal bare huske at få lavet bolt huller de rigtige steder i beklædningen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der findes frontbetjente modeller, hvor man mig bekendt kun behøver adgang via frontpladen, hvor skylleknappen sidder - f.eks "geberit doufix".

Hvis du kan komme til ovenfra via en "løs" hylde eller lign. så er det også helt fint.

Mvh Jax
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis