Livline til hobbyprojekt - N.Jyll.

Til et dykkerrelateret projekt har jeg brug for en livline, der har adgang til en fræser, der kan arbejde på meget små tolerencer.

Jeg skal have fremstillet to huse til et par miniature hydraulikmotorer, samt huset til selve pumpen.

Jeg er igang med at dimmensionere/konstruere stumperne, men har ikke selv hverken mulighed for (eller evner til) selve fremstillingen.

Mangler også en med elektronisk indsigt: Noget motorstyring a'la' akku boremaskine oa.

Anyone?

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej JPS.  Vil gerne hjælpe hvis jeg kan. Har du tegninger og hvilket materiale skal det fremstilles i.Hvor små er små tolerancer.     Mvh. Jørgen.

Hej Jørgen.

Tegningerne er på vej.
Materialet bliver højst sansynligt almindeligt jern (Fe360B) da det er langt det billigste. POM ville sikkert være godt, men jeg tror det koster kassen.
Tolerencerne ligger omkring +0.0 / -0.01 da der er tale om hudrauliske komponenter (pumpe / motorer) Men det kender jeg mere til når jeg er færdig med projekteringen.

Jens.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Hej JPS.   Tolerancer på 0,01 mm og så i pom det tror jeg ikke går, den mindste ændring i luftfugtigheden vil ændre dit mål da pom optar fugt.

Mvh.Jørgen
Når vi er i miniatureafdelingen og med den tolerance, er det nok mere antallet af fræsetimer end materialepriserne, der måske bliver et problem

Hvis messing eller alu kan bruges, er du velkommen til at kontakte mig.

Paul
Skrevet af pahawi den 30-03-2009 00:04
Når vi er i miniatureafdelingen og med den tolerance, er det nok mere antallet af fræsetimer end materialepriserne, der måske bliver et problem

Hvis messing eller alu kan bruges, er du velkommen til at kontakte mig.

Paul
Tror jeg også. Desværre findes der nok ikke en fræser, der er 38.05mm som std. Så det skal nok fræses med en nål.

Messing kan nok bruges, såfremt det efterfølgende bliver overfladebehandlet. Jeg tegner lige lidt videre, og vender i givet fald tilbage - ok?
Skrevet af j håndstad den 29-03-2009 22:03
Hej JPS.   Tolerancer på 0,01 mm og så i pom det tror jeg ikke går, den mindste ændring i luftfugtigheden vil ændre dit mål da pom optar fugt.

Mvh.Jørgen
Den egenskab kendte jeg ikke ved POM, så tak for oplysningen.



" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis