Fenderliste

I forbindelse med forårsklargøringen er det nødvendigt at udskifte min fenderliste. Den skal, som den gamle, laves i massivt egetræ. Den gamle var samlet i tre stykker, men jeg vil gerne nøjes med et enkelt stykke, om muligt. Listen skal være godt 9 meter lang, 1 tomme tyk og 1,5 tomme bred. Kan den bøjes og monteres i eet stykke, eller bør den deles i tre? Er der nogle tips det er godt at kende?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ville være en fordel, med en liste, som ikke har været ovntørret, det er mere smidigt, så det er nok en bådebygger du skal ha' træet fra, eller et lille savværk, men det er nok urealistisk med een længde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja - det tænkte jeg nok, men håbede alligevel. Det skal også krummes voldsomt og på to leder, så det må nok blive i tre længder. Der ligger et ganske lille savværk oppe i Hammer Bakker der laver den slags ting. Må hellere kigge derop forbi...
jo "grønnere" træ jo bedre, kan du få det i en længde, kan du måske lade det ligge i en stykke nedløbsrør fyldt op med vand i en 14 dages tid inden du forsøger tildanning. det blødgør en smule.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vil lige sige at, når jeg laver den slags, så udersænker jeg hullerne eller bruger ikke undersænkede skruer, for at undgå den kilevirkning en undersænket skrue har, og som kan flække listen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis