Mit halogenlys blinker

En del af vores efterhånden 5 år gamle halogenspots i vores HTH køkken er begyndt at blinke, dvs. tænde og slukke med ujævne intervaller. De nævnte spots sidder alle på samme transformator og tænder/slukker alle samtidig. Hvis man ser nærmere efter, er de dog ikke helt slukket, men lyser blot meget svagt.

Jeg har prøvet at søge efter evt. løse forbindelser men kan ikke finde nogen. Kan det være transformatoren der er i stykker? Hvad siger nogle af alle de kloge elektrikkere derude...
En del af vores efterhånden 5 år gamle... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet et W og VA det samme (ihvertfald i dette forum).. VA kan også ses som V x A (V gange A), hvilket jo også er lig med W. Altså strøm gange spænding = effekt.

Jeg er sikker på at hvis du skifter din trafo er problemet løst... Køb evt. en lidt større trafo (op til 75 VA/W) så er du sikker på at et evt. problem ikke kan opstå igen. Du skal dog være sikker på at det er en elektronisk trafo. Det kan du genkende på den lave vægt.
Skrevet af bamse82 den 26-03-2009 19:42
I princippet et W og VA det samme (ihvertfald i dette forum).. VA kan også ses som V x A (V gange A), hvilket jo også er lig med W. Altså strøm gange spænding = effekt.

Jeg er sikker på at hvis du skifter din trafo er problemet løst... Køb evt. en lidt større trafo (op til 75 VA/W) så er du sikker på at et evt. problem ikke kan opstå igen. Du skal dog være sikker på at det er en elektronisk trafo. Det kan du genkende på den lave vægt.

Ja, det er rigtigt man kan sige i princippet, men det er det så ikk helt alligevel. Watt er en effekt, som du som almindelig forbruger betaler for. S (VA) er den effekt som større industrier betaler for.

S effekten vil ALTID være større end P effekten, da det er hypotinusen i effektrekanten. S effekten bliver så større jo større induktansen er.

Den med VA= strøm X spænding er også rigtig HVIS du bruger den korrekte strøm og spænding...

Men nu vil jeg ikke gå mere i detaljer...

Mvh.
Sten (El-installatør)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis