batterioplader

Hej!
Jeg har lige købt en batterioplader. I brugsanvisningen står, at man skal identificere, hvilken pol på batteriet, der er jordforbundet. Der står også, at det normalt er minuspolen, men hvordan kan man checke det? På forhånd tak.

Jeg har forgæves ledt på nettet efter en batteritester, som kan bruges via cigartænderstikket. Testeren skal kun vise batteriets tilstand, således at jeg ved, hvornår det er tid til opladning med hjemmeopladeren.

Kan nogen hjælpe mig med en forhandleradresse?

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved og kikke på batteriet, minus er i 99,9% af alle tilfælde "jord" eller forbundet til stel. Det er kun veteranbiler hvor systemet med at plus er monteret til stel findes.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Hvis du forbinder laderen med batteriet er det totalt ligegyldigt hvad der er stel.

Der skulle gerne stå på batteriet hvad der er +/-  den røde er + og er sikkert tilsluttet nogle røde kabler,den anden er sikkert blå eller sort og er tilsluttet nogle sorte kabler,det er -

Hvis du vil gøre det perfekt sætter du først laderens + ledning på den røde + pol og derefter - ledningen på - polen.

René

Tak for jeres hurtige svar. Opladeren er nu tilkoblet batteriet, og det ser ud til, at alt fungerer perfekt. Tak for hjælpen!

Jeg har forgæves ledt på nettet efter en batteritester, som kan bruges via cigartænderstikket. Testeren skal kun vise batteriets tilstand, således at jeg ved, hvornår det er tid til opladning med hjemmeopladeren.

Kan nogen hjælpe mig med en forhandleradresse?

På forhånd tak.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis