Hvilke stegepande??!

Vores gamle tefal stegepande er gået på pension og vi skal have en ny.
Men jeg har lidt svært ved at skulle give så meget bare fordi der står Jamie Oliver eller hvad det nu er.
Hvilke Stegepande kan du anbefale.. Den skal jo være med slip let af et eller andet system.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
pyrolux pander er jeg vældig glade for, de er nemme at rengøre, bare ikke med opv.middel.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
ScanPan 2000 er det, vi bruger her i hytten., De kan tåle både metalredskaber og opvaskemaskine, der er god garanti på både belægningen og bundens planhed.

De er ikke helt så 'slip-lette' som en rigtig teflon-pande, men fungerer glimrende i hverdagen, især fordi man ikke skal være så overforsigtige med, hvilke redskaber, man bruger.

De koster 300 - 400 kroner for en stor, men er bestemt pengene værd, synes vi.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg foretrækker støbejern, og bliver de holdt væk fra opvaskemiddel mm, så er de slip let. Skal de have en grund rengøring gøres det ved at varme dem op i tør tilstand, og så "stege" noget groft salt. Når de så er kølet af skal de mættes med mad olie.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hmm, det er i mine øjne flyvende ligegyldigt hvad der står på panden.
Jeg har haft "jamie"-pander, der holdt 10min og billige tefal, der har holdt i evigheder.
Find en du synes om - jeg går selv efter solid bund - aka. varmefordeling - men bedøm SELV

A

Hils!
fwm har ret i at en god støbejernpande er vældig god til stærke hænder, skide go pande med tung, så pas på de glaskomfure de fleste bruger i dag, har du gas vil du elske den. Der er den super.
kokken

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
støbejernpande den holder på varmen ret længe efter er taget af kogepladen.?

men der i mod alu pander er varmen er væk som dug for solen.!!!
@Hvilsom:

Det er også os flintrende ligegyldigt, hvad panden hedder - den kommer alligevel ikke når man kalder, i hvert fald ikke hvis den bliver vasket op en gang om året.

Vi har bare haft gode erfaringer med Scanpan'erne, selvom de på det seneste er begyndt at blive lidt uldne i kanten (miste belægningen). I betragtning af, hvad vi har udsat dem for, er det imponerende, at de overhovedet kan bruges på andet end et spejderbål endnu.

Varmefordelingsmæssigt (puha for et ord) og med hensyn til eftervarme minder de meget om støbejern, og man kan banke bundgarnspæle i med dem, uden at de bliver skæve.

Kaptajn Vom her fik for nogle år siden en svinedyr støbejernspande i firmajulegave. Den var specialdesignet til fedtfattig madlavning og skulle efter sigende kunne lave engelsk bøf ud af bagskærmen fra en Skoda 120 LS. Første gang den kom på komfuret lød der et smæld, og panden lå i to dele

Så det er ikke prisen, som gør en god pande

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

En grillpande ville jeg foreslå. Vi har en der hedder LEchef som jeg har haft med fra Frenkrig og den er tung som et ondt ord.

Interesse indenfor vedvarende energi og jordvarme.

En Raadvad med belægning er et sikkert valg, ellers Eva Trio har også nogle gode pander. Jeg har været glad for begge.

Jeg har stået i isenkræmmer i mange år, så jeg har solgt de pander jeg skulle..
Og jeg synes generalt at pander man kan købe Kop og kande, imerco...osv er i en ganske god kvalitet. Og hvis man bare sørger for, ikke at skrue for højt op for varmen når man steger, og vasker den op i sulfo. Så skal de nok holde i rigtig mange år..

Jeg er bestemt også fan af støbejern... Det virker sku ;-)

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

Gør I Jer nogen overvejelse omkring de forskellige belægningers kemiske indvirkning på os mennesker.
Det er nogenlunde sikkert at vi får noget af belægningen med ind sammen med maden.
Får mænd bryster og kvinder skægvækst og hvad med fertiliteten?
Nu behøver jeg ikke længere tænke på at reproducere mig selv. Maven er dog hævet noget i de senere år, men det skyldes dog næppe graviditet, men man får jo mange overraskelser mellem år og dag.
Uanset om man er forsigtig med ikke at skrabe med metalredskaber og ikke lade sukker brænde på, synes jeg pander især, slides relativt hurtigt i teflonbelægningen.
Støbejern forekommer mig at være glimrende men ikke specielt lette at rengøre, men den største hurdle er dog for kvinden at tumle disse vægtige remedier.
Jeg har også prøvet Scanpan, men det fandt jeg aldrig ud af at bruge med held.
Da pander, herunder også mærkevareting, ofte er på tilbud til rimelige penge, har jeg slået mig til tåls med, at jeg nok overlever den kemiske påvirkning af tefalpander.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis