Hvilke stegepande??!

Vores gamle tefal stegepande er gået på pension og vi skal have en ny.
Men jeg har lidt svært ved at skulle give så meget bare fordi der står Jamie Oliver eller hvad det nu er.
Hvilke Stegepande kan du anbefale.. Den skal jo være med slip let af et eller andet system.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vores gamle tefal stegepande er gået på pension og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Støbejernspander er også utroligt lækre at bruge, hvis de er behandlet ordentligt - dvs. aldrig i nærheden af sulfo eller opvaskemaskine. De skal blot koges af efter brug og så tørres med køkkenrulle.

Men dels er det nu praktisk at tingene kan komme i opvaskeren, dels har vi sådan et lille snert af, at det er en smule ulækkert, når der sidder fedt fra sidste gang i panden. Naturligvis overlever bakterier ikke en tur på panden, men skal vi lave 'ugen der gik', vil vi helst selv bestemme opskriften...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har haft scanpan, alm tefal, kokkestegepande af ukendt oprindelse, jamie oliver tefal og har nu en Le Creuset med slip let belægning. af dem er det kun kokkestegepanden af ukendt oprindelse og Le Creuset med sliplet jeg har/er været glade for. kokkestegepanden røg ud da jeg fik induktion. Jeg har erfaring for at når jeg laver stærk mad så falder belægningen af på en scanpan. 3 gang det skete gad jeg ikke bytte den. der røg den bare ud.
HWL.dk er et godt sted at finde diverse køkken skrammel

Jacob
Skrevet af DLG på 09 feb 2010 17:40
Det er en lidt gammel tråd, men jeg har også fået mulighed for at udskifte mine pander og købte 2 svenske støbejerns pander.
Har også kigget på Le Creuset, men der var en eller anden form af belægning på.
Hvis man steger maden som mig, langsomt, med lidt varme og uden røg, kan man vel ikke undgå at maden hænger fast på en støbejerns pande, vel?
Jeg har købt dem hos HWL - fed butik i Kødbyen med køkkengrej til proffesionale kokke.

Hvis man skal være hel perfektionistisk - og køber en rustfrit stål pande med indstøbt aluminium i den tykke bund, så varmen bliver fordelt bedre - er der så den mindste mulighed for at aluminium ( aluminium dampe), kan trænge igennem 1mm rustfrit stål?
Jeg har lidt vrøvl med helbredet og vil gerne udelukke den slags. Jeg har bare ikke meget lyst til at spise hverkel aluminium eller teflon hvis jeg kan undgå det.

Mvh Adam
:-D man kan åbenbart aldrig lukke en tråd :-) GG

Well, jeg har fået mig en Scanpan CTX - superlækker.... Koster en bondegård; men super varmefordeling - har ellers haft lidt udfordringer med induktionens heftige energitilskud; men denne kan klare at fordele det ordentligt.

Hils!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis