Styrhus

Hvad skal jeg behandle mit styrhus med , når det er færdig.. det er lavet i amerkansk valdnød..

Hald
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aner det ikke - men det ser f.... flot ud

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Skrevet af [email protected] den 25-03-2009 19:19
Hvad skal jeg behandle mit styrhus med , når det er færdig.. det er lavet i amerkansk valdnød..
Coelan. Det fås f.eks. hos Hellers i Kastrup og det koster spidsen af en jetjager, men det holder sig så vidt jeg forstår også flot i mere end 10 år på en enkelt behandling. Og så bliver det jo alligevel ikke så dyrt endda :)

Man kan også købe Coelan i Tyskland, men jeg ved ikke hvor meget billigere det bliver.

WS

Der er en grund til jeg er maskinarbejder, men kunne ikke finde et styrhus, der passede mig så jeg var nødt til at lave det selv, er egentlig en sjov og lærerig proces.. . tak for komplimentet.. skal det ikke ha skibslak så.. har lavet nogle bordplader, så derfor amerkansk valdnød, det er rester fra dette.. , bordpladerne fik noget lak sprci. til bordplader.. men det går vist ikke når det skal ta imod saltvand olign..

 

MVH Hald

ja det er rigtigt flot, det skal da ha noget lak, og der er flere forskellige typer,nogle sværger til skibslak, andre synes at tonkinlak er det bedste, og så er der kommet et nyt produkt,jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men det var en meget flexibel glasklar , gummiagtig laktype som virkede rigtig slidstærk, Coelan hed det ,jeg fandt det lige i Hellers katalog,jeg har ikke selv prøvet det , men de prøver jeg så på bådudstillingen, de virkede som om at det var noget der var rigtigt stærkt, (og dyrt)  3Liter   1378  kr

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hvad med noget lindolie, efter at have arbejdet nogle uger på en stålbåd fra 1896 har jeg en del positive ting at sige om lindolie.

Dr_Lyn
Annonce

Nu har det fået noget skibslak en gang.. hvor mange vil i tro den skal ha..

Er på jagt efter glas/ plexiglas gerne røgfarvet.. til styrhuset..  Hvor tyk skal det være for at kunne holde ?? og hvor er det bedste sted at købe dette.??

 

MVH Hald

hej jo flere lag du gider at smøre på jo bere er det nomal 5-8 gange det med flere lag gør at den ikke bliver følsom for små skrammer og risser for så trænner der vand ind og der blver sorte områder
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 8 lag lak som minimum, og det er tynde lag i starten med mellemslibning for hvert lag.

Og så vil jeg nu anbefale dig at få noget rigtigt glas i de huller, plexiglas har det med at blive ridset og grimt i løbet af nogle år.

Du kan sætte noger 6 mm. glas i det vil kunne holde, og så inden du lægger glasset i lægger du en stribe sikaflex i rammen hvor glasset skal lægges ind i, derpå en ny stribe sikafex på glasset inden du sætter lister på. Så vil de holde tæt i rigtigt mange år.

 

V.h.  Håndværkeren

Tak for svarene..  har tænkt mig at lve tag, af det plade  8-10mm der ligger i trailer..

nogen bedre forslag??

MVH Hald

Kanon arbejde det ser rigtigt flot ud. Jeg er også kommet der til hvor jeg lige vil hive fat i min onkel og spørge ham om vi ikke kunne finde ud af at fabrikere sådan et træstyrhus. Så kan man jo nemlig som du skriver få det som man vil have det. Jeg vil have store vinduer hale vejen rundt jeg kan følje med i hvad der sker. Men jeg tror nu ikke jeg vil have glasfiber på det er der på det der er på nu og det er ikke så pænt synes jeg træet har heller ikke kunne holde til det der er gået rod i bunden.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis