Er bærbare fra Lenovo blevet noget lort?

Jeg har brugt bærbare fra IBM og Lenovo i min virksomhede de seneste 6-7 år, og det har jeg været meget tilfreds med.

MEN i decemner købte jeg tre nye bærbare Lenovo T400, og det er synd at sige, det har været nogen fornøjelse, for der er alt for meget, der ikke fungerer.

For det første var skærmen i stykker på den ene, hvilket tog 5 uger at få repareret.

For det andet var alle blevet installeret med VISTA Business 64 bit versionen, hvilket resulterede i for meget bøvl med programmer - et problem der blev løst med 32 bit versionen efter 5 ugers ventetid....

Og for det tredje har jeg faktisk slet ikke fået den sidste til at fungere ordentligt endnu efter lidt mere end tre måneder bøvl og besvær. Der er efterhånden både skiftet styresystem, harddisk og RAM - og i morgen skal bundkortet gudhjælpemig udskiftes

Er det bare mig, som har været lidt mere end uheldig? Eller er de bærbare fra Lenovo begyndt at blive samlet på et beskyttet værksted og generelt bare være noget værre lort? Og har Lenovo glemt alt hvad der hedder service?

Det skal dog lige nævnes, at deres telefonsupport er ganske okay - men Lenovos procedure med, at de ikke må udskifte computerne, og de derfor SKAL repareres er jo helt hen i skoven. Og det vel at mærke helt ude i den fugtige regnskov!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lignende erfaring - dog ikke helt så slemt som det du beskriver her. Købte på et tidspunkt 3 lenovo og 1 toshiba. Sidstnævnte har fungeret perfekt, men de 3 lenovoer har alle har større eller mindre problemer.
Siden lenovo har overtaget produktionslinien fra IBM har de jo hugget en hæl og skåret en tå efter behov. Selve kassen er jo blevet noget værre plastikfis, og når der skal købes ind til at bygges en maskine, så finder man billigste leverandør, uden at skele til hvad man har proppet i den samme model i sidste måned. Dvs. at to maskiner med samme modelnummer har forskelligt hardware i sig, med forskelligt chipsæt, og forskellige skærme etc. Så SKAL det jo gå galt. Til genegæld er prisen jo også under det halve af hvad den var for 3-5 år siden.

Kvalitet idag er lidt sværere at finde... JEg kender ikke svaret, men er oså selv blevet træt af de nyere lenovo'er.
Man må absolut ikke sammenligne Lenovo med IBM!
Tag en T60 som afløste T43, det eneste de har til fælles er farven, hverken den udvendige eller indvendige kvalitet kan sammenlignes. Overhovedet ikke.
Lenovo R serie svarer ganske godt til IBM R serie, bortset fra indmaden, hvor IBM var kvalitet, men bare havde et lidt billigt kabinet.
T serien er langt fra IBM T serie, både inde og ude.
X serien er på et lavere niveau end IBM X serien, men ikke så stor forskel som T serien.
Hvis man vil købe Lenovo i dag, skal man enten op i W serien eller holde sig nede på SL serien som er samme indmad som Fujitsu-Siemens Lifebook, og faktisk et ganske godt produkt.

Skulle jeg købe bærbar i dag, ville jeg enten vælge Fujitsu-Siemens Lifebook (IKKE Amilo) eller HP Elitebook (IKKE Pavilion).

Bare min mening ...
Jeg har en del T500 og model 60 og 61. Det er da ok. maskiner. Syntes dog en del af kvaliteten er tilbage på T500.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg er meget glad for forskellige meninger - og noget tyder da på, at min konstatering ikke er helt ved siden af: Lenovo Thinkpad er desværre ikke af samme kaliber, som de tidligere har været.

Jeg har over middag i dag fået skiftet bundkortet i den ene maskine, og indtil videre er den (bank under bordet) da ikke crashet siden, og det er da store sager. Men at det over en periode på tre måneder har været nødvendigt at skifte både styresystem, netkort, harddisk og bundkort i nævnte rækkefølge, synes jeg både som kunde og dybt afhængig computerbruger er ganske uacceptabelt.

Nu må jeg så leve med, at jeg skal bruge min Lenovo hver dag de næste par år, og så har jeg jo lidt tid til at finde et andet alternativ i samme periode, for jeg har svært ved at forestille mig, jeg skulle ændre mening om Lenovo efter denne oplevelse. For deres kombination af ustabilt hardware, manglende kundeservice og tåbelige reperationsprocedurer har har ganske enkelt taget overhånd.

Det skal dog samtidig siges, at Lenovos telefonsupportere er yderst kompetente og meget venlige, og har gjort alt hvad de kan, for at løse mine problemer på trods af de overordnede "knald i låget" procedurer ved gentagende fejl på deres computere .

MEN - bliv endelig ved med at bidrage med gode eller dårlige oplevelser med Lenovo. Det kunne jo være, at andre har glæde af det, hvis de skal finde en ny bambusraket.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Annonce
Der skal nok lyde et par rama-skrig, men jeg kan anbefale Zepto. Jeg købte min 2425w for godt 2 år siden. Da jeg fik den leveret var der godt nok en fejl i CD-rom-drevet, der gjorde at den larmede afsindigt når den læste.. Men det var intet problem at få et RMA nummer hos kundeservice og det gik rimeligt stærkt med at få den fikset (Tror der gik en lille uge fra jeg afleverede til jeg hentede den på posthuset). Siden da har den kørt upåklageligt og gør stadig.. Jeg er studerende, så det er en computer der kommer rundt.. Den ryger op og ned i tasken flere gange dagligt.
Ligeledes købte kæresten en af deres billigere modeller for 1½ år siden.. Heller ingen problemer med den..

Det skal dog lige siges at deres tastaturer (i hvertfald i den model jeg sidder med) er lidt plastik-agtigt..

Mvh

Mark Herskind

Skrevet af jonasvs den 26-03-2009 22:31

Jeg har over middag i dag fået skiftet bundkortet i den ene maskine, og indtil videre er den (bank under bordet) da ikke crashet siden, og det er da store sager.

...men nu er den desværre alligevel crashet en enkelt gang i løbet af natten, hvor den bare stod tændt uden at lave noget som helst

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Efter et par dages forsøgsperiode endte det med, at den ubrugelige Lenovo er blevet sendt tilbage til Lenovo. Lortet virker ikke, og i dag er det nøjagtig fire måneder siden, at computeren blev pakket ud af kassen - splinterny.

I stedet for at erkende, at det måske "bare" er en mandagsmaskine, der hurtigst muligt bør udskiftes for at tilfredsstille kunder, har Lenovo nu valgt, at computeren skal gennemgå en lang række tests...

De har allerede prøvet at tørre den af med, at computeren jo har været en tur på gulvet og at de derfor ikke havde gjort noget ved den, den ene af gangene computeren har været afleveret, da den ikke kunne bootede under start. Det mest besynderlige er, at der stod noget helt andet i den rapport, der blev leveret tilbage med computeren.

Jeg må indrømme, det forekommer mig, at jeg i dén grad bliver holdt for nar af Lenovo, og jeg må bare erkende, det absolut er aller, aller, aller sidste gang, jeg skal have en Lenovo. Een ting er, at computeren ikke fungerer - men at det skal tage 4 måneder at komme ingen steder, når computeren beviseligt er i stykker - er decideret uaaceptabelt.

LENOVO SUCKS - og den mening ændrer jeg nok aldrig igen

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Nu kan jeg lige så godt selv give svaret: JA - det er noget lort, og de er samtidig frygtelig useriøse, når det drejer sig om en mandagsmaskine. Nu har jeg fået maskinen igen med besked om, at "den da ikke fejler noget, når de tester den igennem."

NÅ - så er det derfor, den nye maskine er crashet mindst 50 gange siden december! Men så kan jeg da bare prale af, at jeg nu har en Lenovo T400 brevholder - for andet kan lortet sgu ikke bruges til.

Jeg er færdig med Lenovo for altid og har nu bestilt en ny HP. Det kan ganske enkelt ikke være værre!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

køb en militære version af en bærebare de plejer at være gem testet.?

og næsten kan slå søm i med.??? en SPØG.

jeg har acer trevelmate 4200. med windows XP home.

den har køret i 2 år uden kvaler. men batteriet er ved at være træt.?

og snart sfaffe et nyt. 

men undslyld at jeg brydder ind i dette tråd.!!!

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis