Jeg har brugt bærbare fra IBM og Lenovo i min virksomhede de seneste 6-7 år, og det har jeg været meget tilfreds med.
MEN i decemner købte jeg tre nye bærbare Lenovo T400, og det er synd at sige, det har været nogen fornøjelse, for der er alt for meget, der ikke fungerer.
For det første var skærmen i stykker på den ene, hvilket tog 5 uger at få repareret.
For det andet var alle blevet installeret med VISTA Business 64 bit versionen, hvilket resulterede i for meget bøvl med programmer - et problem der blev løst med 32 bit versionen efter 5 ugers ventetid....
Og for det tredje har jeg faktisk slet ikke fået den sidste til at fungere ordentligt endnu efter lidt mere end tre måneder bøvl og besvær. Der er efterhånden både skiftet styresystem, harddisk og RAM - og i morgen skal bundkortet gudhjælpemig udskiftes

Er det bare mig, som har været lidt mere end uheldig? Eller er de bærbare fra Lenovo begyndt at blive samlet på et beskyttet værksted og generelt bare være noget værre lort? Og har Lenovo glemt alt hvad der hedder service?
Det skal dog lige nævnes, at deres telefonsupport er ganske okay - men Lenovos procedure med, at de ikke må udskifte computerne, og de derfor SKAL repareres er jo helt hen i skoven. Og det vel at mærke helt ude i den fugtige regnskov!