Er bærbare fra Lenovo blevet noget lort?

Jeg har brugt bærbare fra IBM og Lenovo i min virksomhede de seneste 6-7 år, og det har jeg været meget tilfreds med.

MEN i decemner købte jeg tre nye bærbare Lenovo T400, og det er synd at sige, det har været nogen fornøjelse, for der er alt for meget, der ikke fungerer.

For det første var skærmen i stykker på den ene, hvilket tog 5 uger at få repareret.

For det andet var alle blevet installeret med VISTA Business 64 bit versionen, hvilket resulterede i for meget bøvl med programmer - et problem der blev løst med 32 bit versionen efter 5 ugers ventetid....

Og for det tredje har jeg faktisk slet ikke fået den sidste til at fungere ordentligt endnu efter lidt mere end tre måneder bøvl og besvær. Der er efterhånden både skiftet styresystem, harddisk og RAM - og i morgen skal bundkortet gudhjælpemig udskiftes

Er det bare mig, som har været lidt mere end uheldig? Eller er de bærbare fra Lenovo begyndt at blive samlet på et beskyttet værksted og generelt bare være noget værre lort? Og har Lenovo glemt alt hvad der hedder service?

Det skal dog lige nævnes, at deres telefonsupport er ganske okay - men Lenovos procedure med, at de ikke må udskifte computerne, og de derfor SKAL repareres er jo helt hen i skoven. Og det vel at mærke helt ude i den fugtige regnskov!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Jeg har brugt bærbare fra IBM og Lenovo i min... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I min branche der sporer man så fejlen til en komponent eks. motherboard, så tager men en strømforsyning der kan tåle kortslutning. Sætter plus til stel, og kører minus hen over nogle af benene på de fatale chips på motherboardet. Dette hvis der er tvivl fra pc leverandørens side og de er genstridige.

En stor PC leverandør (Dell) ville altid have at vi skulle køre diagnostificering af eks. en harddisk, for at fortælle hvor mange fejl etc. der var osv. Et hurtigt slag med harddisken ned i en træklods og den larmede som en i h......., så lukker telefon teknikeren med det samme, og sender en ny HDD.

Dette gøres kun fordi jeg har været med hele vejen op fra PC reperatør/computer designer frem til det jeg laver idag. Jeg er næsten altid 98% sikker på hvad der fejler, og jeg er altid 99% sikker på at det ikke kan repareres, et eller andet tosset pc fima skal ikke bruge en halv formiddag af min tid på pis og diagnoser. Det går bare ikke når jeg har ansvaret for 600 enheder.

Så du kan bruge denne opfordring til hvad du vil. Husk at afmontere harddisken når du leger, hvis ikke du har en backup.

Lenovo som vi køere i psykiatrien de stoler altid på hvad man siger, ingen dummer spørgsmål, der kommer dimsen bare med posten dagen efter, og er det større end en hdd eller lign så kommer der en tekniker med, som privat er det nok lidt anderledes.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Ok - det tager jeg til efterretning.
På nuværende tidspunkt har jeg sat computeren hen på en hylde, hvor den kan stå, indtil jeg engang bliver træt af at se på den.
Det er til dato den dyreste støvsamler, jeg nogensinde har investeret i, men Lenovo har håndteret opgaven så useriøst, at jeg ikke længere tør bruge deres lort til det primære arbejdsredskab.
Nedern!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

enig jeg har rodet en del med en model n 3000 fra lenovo og mage til bras til penge .

hvem bruger du som service værksted på maskinen ?
Det korte svar: Ja, det er blevet noget lort, men har snart været det nogle år.
Nu ved jeg ikke hvor stor din PC er...men ellers giv den en 10 sekunder i en mikrobølgeovn, så virker den garanteret heller ikke hos teknikerne
Det er et gennemprøvet trick mod periodiske fejl, som sjovt nok aldrig dukker op hos reparatøren...
Bedre end at sidde med en meget dyr brevholder....

Mvh
JJ
Rigtig god idé - det vil jeg overveje ;-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis