buch dv10

Jeg er blevet den glade ejer af en Herwa 20 kabine båd med en buch dv10me diesel motor. Men den er svær at starte går ud de føste 8-10 gange man starter den og så skal den gå i ca 5 minutter før man kan give den gas og jeg synes at den er langsom til tage gassen. den går godt når den er varm. er det nomalt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej J J

Ryger den, når du har fået den igang, men inden den bliver varm? Jeg ville starte med at få kontrolleret dysen, hvis det ikke hjælper så lav en kompressionsprøve, i kold tilstand skal trykket være over 18 bar. hvis det er under så ville jeg nok pille toppen af og kontrollere området omkring forkammeret. Der blev lavet en serie i begyndelsen til midten af 70erne, hvor der er støbefejl i topstykket omkring forkammeret. Hvis det heller ikke fejler noget, så check stemplet. Ihvertfald er der noget galt, Jeg har en kammerat der har en motor magen til din, den starter første gang selv ved 0 grader, Den er fra 1975 og havde netop et af de dårlige topstykker, Det blev skiftet og siden har den gået perfekt.

Mvh Finn
Før du går i gang med toppen, er du så 100% sikker på den for massere af ren vandfri diesel frem til højtrykspumpen?

Dr_Lyn
Jeg har lige skiftet dieselfilter og det løber masser diesel ud hvis jeg ikke lukker for hanen ved tanken. og den går jo også godt når den er varm.
Hej J.J.

Topstykkerne blev lavet i midten af halvfjerdserne, og da din er fra 1986 er jeg ret sikker på at du ikke har et af de dårlige topstykker.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis