Udluftning af tagrum

   Hej

Jeg havde for 2 år siden en hel masse fygesne inde i skunken på mit 1½ plans hus fra 1976. Da skunken er meget lille og kun tilgængelig ved at afmontere taget udefra gav det en masse problemer. For at undgå en gentagelse af problemet satte jeg den følgende sommer en række fugleklodser over vindpladen mellem udhæng og skunk, så der ikke kunne fyge sne ind her. For at sørge for, at der stadig kunne komme den nødvendige ventilation igennem til tagrummet, savede jeg med ca. en meters mellemrum hul i vindpladen, hvori jeg satte en ventilationsrist.

I hver gavl af huset har jeg 2 udluftningsriste til at udlufte loftet.

Jeg synes det virker som om at ventilationen af tagrummet er for dårlig. I den ene ende af huset er der lidt kondens på indersiden af taget (eternit). Jeg har pillet lidt af underbeklædning på udhænget af, da luftrillen deri var i det mindste (under 1 cm). Jeg har været oppe på loftet, hvor det blæste ca. 11 m/s udenfor. Jeg syntes ikke jeg kunne mærke, at der blev blæst luft op over isoleringen i skråvæggen. Det forventede jeg ellers, når der nu er en sprække ¨på 10 cm fri luft under udhænget.

Spørgsmålet er nu, om min løsning med hensyn til ventilation kan antages at give tilfredsstillende luftgennemstrømning?

Når ristene ikke sidder helt opppe under tagpladen, giver det jo ikke nær den samme ventilation som der var fra starten.

Bør jeg lave en anden løsning?

MVH Lars


Lars, Aalborg
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan prøve at sætte nogle ventilations rør fra resten og hele vejen igennem huset, hvor du så laver nogle huller i røret til luft-udgang.

Det kan også tegne sig på at du ikke har nok luft mellem plastic og isoleringen. Det giver en dårlig gennem gang og isoleringen bliver mør.

Håber dette kunne hjælpe

Daniel
IT & Auto

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis